شماره ۱۵۱۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# بونجاح_محروم # شهناز_رمضانی # پول_مشکوک #پاسپورت_مهناز

با گذشت چند روز از دیدار پرسپولیس و السد عکسی از بغداد بونجاح ستاره تیم قطری در فضای مجازی منتشر شده که او در پایان بازی پیراهن تیمش را از تن درآورده و آن را به زمین کوبیده است. همین موضوع جو عجیبی را علیه این ستاره الجزایری در دنیای اعراب ایجاد کرده؛ بسیاری به او انتقاد کردند و در این بین هواداران پرسپولیس با داغ‌کردن هشتگ «بونجاح محروم» به این مسأله پرداختند. پرسپولیسی‌ها از مسئولان قطری خواسته‌اند تا بونجاح را از تیم السد اخراج کنند و این بازیکن در دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی با سرخ‌پوشان حضور نداشته باشد.
 
گزارش برنامه نود درباره اینکه دلالان جدیدا بازیکنان بااستعداد را با دریافت هزینه‌ای هنگفت و دادن وعده بازی در گرجستان به این کشور می‌برند و سودهای کلان به جیب می‌زنند، جنجال زیادی به پا کرد. دقایقی بعد از پخش این آیتم بود که یک نام در فضای مجازی دست به دست چرخید؛ شهناز رمضانی. این فرد یکی از مالکان باشگاه گیفای گرجستان است که نامش در برنامه نود مطرح شد. از شب گذشته هشتگ نام او در اینستاگرام و توییتر داغ شده و بسیاری با رفتن به صفحه شخصی این خانم به انتقاد و گاهی اهانت به او و برادرش پرداخته‌اند. اتفاقاتی که سبب شد رمضانی در مصاحبه‌ای اعلام کرد از برنامه نود شکایت می‌کند و اتهامات واردشده ربطی به باشگاه تحت پوشش او ندارد.

چند وقتی می‌شود پول‌های مشکوک، پول‌های کثیف، پولشویی یا دیگر ترکیباتی که می‌شود با پول در سینما ساخت، در بخش‌های فرهنگی شبکه‌های مجازی توجه خیلی از مخاطبان را به خود جلب می‌کند؛ که نشان از حساسیت روزافزون آنها به سلامت مالی عرصه‌های فرهنگی می‌تواند باشد. این اتفاق بعد از بازداشت دوباره یکی از تهیه‌کنندگان پرسروصدای یکی دو‌سال اخیر شبکه نمایش خانگی سرعت و شدت بیشتری گرفت و این موضوع و هشتگ‌های مرتبط با ترکیباتی که می‌شود با پول و سینما ساخت، در شبکه‌های مجازی ترند شد. دیروز هم این اتفاق به شکل دیگری رخ داد. وقتی که حرف‌های تکان‌دهنده یکی از عوامل در سینما توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد که گفته بود: برخی افراد برای فرار از حساب و کتاب و پنهان‌کردن سرمایه‌شان از چشم مالیات، بخشی از پول خود را به سینما آورده‌اند که این اتفاق جریان تولید را آلوده کرده است. نکته اما این است که هر پولی هم که به سینما بدهید، عوامل پشت صحنه سهمی از آن ندارند. آن زمانی که پول تمیز وارد سینما می‌شد، ما در جریان نبودیم و حالا که پول کثیف وارد سینما می‌شود، بازهم در جریان این موارد نیستیم. اصلا ما را بازی نمی‌دهند.
این گفته‌ها در ادامه صحبت‌هایی است که سینمایی‌ها در چندوقت اخیر درباره آلودگی‌های سینما گفته و تلاش کرده‌اند به ‌نحوی خود را از جریانات مشکوک مبرا جلوه دهند.

با اینکه از ماجرای توقیف پاسپورت مهناز افشار دو روز می‌گذرد، اما شعله این موضوع در فضای مجازی پایین کشیده نشده و همچنان محل بحث و گفت‌وگوست.
این ماجرا را خبرگزاری برنا کلید زد که ضمن انتشار خبر توقیف پاسپورت مهناز افشار در فرودگاه واکنش توییتری او را نیز منتشر کرد: بعضی‌ها اصرار دارند به تو بقبولانند که در خاک خودت بیگانه‌ای. ‌زیربار این تلقین نمی‌روم، حتی به قیمت توقیف پاسپورتم به هنگام ورود به خاک وطنم.
گفته‌های مهناز افشار بازتاب فراوانی یافت، که البته بیشترشان منفی بودند. این رویه که در ماه‌های اخیر شدت گرفته و باعث شده شمار مخالفان سلبریتی‌ها از هواداران‌شان فزونی گیرد، در قضیه مهناز افشار هم یک‌بار دیگر ثابت شد، با واکنش‌هایی که به تولد فرزند خانم بازیگر در خارج از کشور، قراردادهای کلان از بیت‌المال و مواردی از این دست نشان داده  بودند.


تعداد بازدید :  334