شماره ۱۵۱۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
بازگشت پرسروصدای مرد پنبه‌زن!

پولاد امین| بعد از حدود یک‌سال بی‌خبری و سکوت، مسعود فراستی به صداوسیما بازمی‌گردد. منتقدی که در تمام این سال‌ها در بین مخاطبان عادی تلویزیون سرشناس‌ترین منتقد سینما به حساب آمده و البته به‌دلیل زبان صریح و تندوتیزش در بین جامعه رسانه‌ای نیز به ‌قول قدیمی‌ترها سوکسه دارد.
مسعود فراستی که بعد از تعطیلی هفت بهروز افخمی دیگر حضور چندانی در تلویزیون نداشت، دقیقا با همان جایگاهی که این رسانه را ترک کرده بود، به صداوسیما بازمی‌گردد؛ یعنی به‌عنوان منتقد- کارشناس ثابت یک برنامه تلویزیونی، که البته این‌بار از شبکه 3 به شبکه چهار کوچ کرده، در قالب برنامه‌ای به ‌نام شب‌های هنر؛ که به گفته سازندگانش یک مجله زنده تصویری است که در پنج برگ به تئاتر، موسیقی، شعر، کتاب و سینما خواهد پرداخت و روشن است که مسعود فراستی نیز در بخش سینما که هر چهارشنبه شب در ساعت 11 روی آنتن خواهد رفت، پنبه فیلم‌ها را خواهد زد...
نکته جالب درباره بازگشت مسعود فراستی به صداوسیما بازتاب رسانه‌ای این اتفاق است که نشان می‌دهد فراستی در این حیطه همچنان یک چهره مهم است، بازتاب‌هایی گاه انتقادی چون این جمله صریح که کاربری در کافه سینما نوشته: «منتقدی که فیلمسازان را به سوبسیدی‌بودن متهم می‌کرد، همچنان تنها تریبونش صداوسیماست.»
مروری کوتاه در بخش کامنت‌های رسانه‌های مجازی واکنش‌هایی دیگر را نیز پیش چشم می‌آورد که بیشتر به مونوپل کردن عرصه‌های گوناگون برای یک‌سری چهره خاص در تلویزیون اعتراض دارند: منتقدی که مدام سینماگران با بودجه‌ دولتی را نکوهش می‌کند، در دو دهه اخیر، تقریبا در تمام موارد، از چاپ کتاب تا نقد، تنها با نهادها و ارگان‌ها همکاری کرده...
البته در این بین هواداران فراستی نیز بیکار ننشسته‌اند. عده‌ای به ستایش از نقدهای «استاد» پرداخته‌اند و عده‌ای دیگر نیز به محسنات دیگری چون شجاعت و جسارت فراستی اشاره کرده‌اند. در این بین نظر یکی از کاربران بدجوری چراغ می‌زند: مسعود فراستی خوبه؛ حداقل خنثی نیست! نقدی موجز که انتظارات و توقعات بینندگان آگاه صداوسیما را در خود نهان دارد!


تعداد بازدید :  300