شماره ۱۵۱۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
پس از دایی و زیباکلام، بقیه چهره‌های مرتبط با زلزله هم احضار می‌شوند
شتری که در خانه قاسم‌خانی و پاوه‌نژاد خوابید

نیره خادمی| نوبتی هم که باشد، نوبت مهراب قاسم‌خانی و الهام پاوه‌نژاد است. قرار است آنها هم بعد از علی دایی و صادق زیباکلام درباره کمک‌هایی که برای زلزله‌زدگان جمع کردند به مراجع انتظامی بروند، البته نه به عنوان متهم یا مجرم  بلکه فقط به عنوان مطلع.

به تازگی مهراب قاسم‌خانی و الهام پاوه‌نژاد در اینستاگرام برگه‌های احضاریه خود را منتشر کردند و هر کدام با ادبیاتی به آن واکنش نشان دادند. قاسم‌خانی نوشت:« از اینا برای منم ا‌ومد... راستش حس بدی داشت. شاید شکل بدی داشت... ولی اشکالی نداره. اتفاقا به نظرم نظارت کردن کار خیلی درستیه. به هر حال پول‌هایی از مردم جمع‌آوری شده که قرار بوده در موارد خاصی هزینه بشه. اگه کسی هم این وسط کلاهبرداری و دزدی انجام داده باید مجازات بشه، چون هم از اعتماد مردم سوء استفاده کرده، هم به اعتبار همکاران خودش لطمه زده.» او در ادامه سوالاتی را هم طرح کرد:«همون طور که با این حساسیت با سلبریتی‌ها برخورد میشه، با مسئولینی که در همین رابطه کوتاهی کردن هم برخورد شده؟ چه اونهایی که به دلیل عدم نظارت به ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر استاندارد باعث افزایش خسارات و تلفات شدن، چه اونها که پس از زلزله به وظایفشون در قبال زلزله‌زدگان عمل نکردن؟! از اونجایی که بعضی از نمایندگان و مسئولین در مصاحبه‌های متعدد اعلام کردن که سلبریتی‌ها میلیاردها تومن پول مردم رو خوردن، اگه نتیجه این تحقیقات منجر به کذب بودن ادعای این عزیزان شد، با همین جدیت برای اعاده حیثیت این چهره‌ها اقدام می‌کنید؟»
 الهام پاوه‌نژاد، بازیگر دیگری است که این احضاریه را دریافت کرده اما نه تنها ناراحت و متعجب نشده بلکه خوشحال هم شده است:« امید پیدا کردم درصد اختلاس و دکل دزدی و فرار دزدان بیت‌المال که از سمت خود مسئولین افشا شد، زین پس به حداقل خواهد رسید.» اما تنها نکته منفی که از نظر او در این ماجرا وجود دارد، نوع برخوردی است که شأن یک هنرمند را زیر سوال برده است:« تنها نقطه‌ تاریک این اتفاق دلشوره و‌ اضطراب صدای خواهرم موقع دریافت این نامه بود که نمی‌دانست چه اتفاقی در راه است. کاش اعتبار و شأنیت من و عزیزانی مثل من برای این بررسی منطقی، حفظ می‌شد که انقدر حاشیه‌سازی نشود. تا امروز که مدارک نهایی را تحویل دادم و آرزو کردم پس از بررسی و رفع ابهامات شفاف‌سازی لازم اتفاق بیفتد سکوت کردم تا جلوی هرگونه حاشیه‌ زرد سوءاستفاده‌گران را بگیرم. اگر دایرکت‌ و کامنت‌های متعددی که از من هم درباره احضاریه پرسیده بودند زیاد نبود، ترجیح می‌دادم حاشیه جدید برای منتظران آسیب زدن درست نکنم.» پاوه‌نژاد ماجرای هشتگ کافه پولشویی که چند ماه قبل به ضرر او به راه افتاده بود را هم این‌طور توضیح داد:«آسیب‌زننده‌هایی که چند ماه قبل در آغاز اجرای #کافه_پولشویی منو به دزدیدن پول‌های کرمانشاه و کافه زدن متهم کردند! شاکرم که زمان بهترین قاضی ا‌ست و رو سیاهی به آنان ماند که باید. هیچ چیز باعث نخواهد شد عشق من به این سرزمین کم‌شود.»
زلزله کرمانشاه آبان سال گذشته، خیلی‌ها را دست به کار کرد تا برای کمک راهی مناطق آسیب‌دیده شوند یا برای جمع‌آوری کمک شماره حساب اعلام کنند. علی دایی، صادق زیباکلام، نوید محمدزاده، نیکی کریمی، مهراب قاسم‌خانی، الهام پاوه‌نژاد، نرگس کلباسی و جواد خیابانی از جمله کسانی بودند که شماره حساب اعلام یا کمک‌های غیر نقدی جمع کردند تا در نهایت کمک‌ها راهی مناطق زلزله‌زده شوند. حالا بماند که در این بین چه کمپین‌هایی برای سوء استفاده از نام سلبریتی‌ها به راه افتاد اما یک سال بعد همین کمک‌ها سر و صدای زیادی به پا کرد. برخی از نمایندگان مجلس، از جمله قاسم جاسمی، نماینده کرمانشاه از ابهام در ارایه کمک‌ها به کرمانشاه انتقاد کردند. رقم‌ها کم نبود، علی دایی بیش از 8 میلیارد تومان و صادق زیبا کلام بیش از 3میلیارد. بنابراین خرداد امسال حساب 3 بازیگر سینما و یک ورزشکار که همان دایی باشد، بسته شد. تاکنون برای 4 سلبریتی احضاریه ارسال شده است و احتمالا در آینده هم نوبت به نوید محمدزاده، نیکی کریمی و بقیه هنرمندان می‌رسد. البته که شفاف‌سازی درباره نحوه هزینه کمک‌های جمع‌آوری شده اصلا چیز بدی نیست، اما همان طور که سلبریتی‌ها هم گفته‌اند؛ این شتری است که باید دم در همه افراد مرتبط با هزینه‌ها بخوابد، نه فقط چند هنرمند.


تعداد بازدید :  175