شماره ۱۵۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#کارت_سوخت #بنزین # دنیا_دنیا #بهرام_شفیع # اوج_قلاده_ها

با افزایش بی‌رویه مصرف بنزین و رشد شدید قاچاق سوخت به ۱۵ میلیون لیتر در ماه، در خبرها آمده که مذاکراتی در دولت برای احیای مجدد کارت سوخت صورت گرفته است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم با تأیید این خبر گفته که کارت  سوخت‌ها 60 لیتر بنزین دارند و مصرف مازاد به معنای استفاده بنزین با قیمت آزاد است و درباره‌اش تا یک ماه آینده تصمیم‌گیری می‌شود. تمام این اتفاقات در کنار شایعه گران شدن قیمت سوخت باز هم بازار انتقاد از مسئولان را داغ کرده است. فقط کافی است هشتگ کارت سوخت و بنزین را دنبال کنید تا متوجه واکنش‌ها به اخبار منتشر شده پیرامون این موضوع شوید. مردم از همین حالا با ناامیدی منتظر گران شدن قیمت بنزین و سوخت در آینده هستند.
 
درگذشت مجری با سابقه تلویزیون و رئیس فدراسیون هاکی در 62 سالگی هنوز هم برای جامعه ورزش ایران قابل باور نیست و نکته قابل تأمل اینجاست که تقریبا تمام جامعه ورزش ایران هم به فوت بهرام شفیع واکنش نشان دادند. فضای مجازی پر شد از ویدیوهایی از گزارش مسابقات فوتبال به ویژه آخرین دربی که او گزارش کرد و چند بخش از برنامه‌های قدیمی ورزش و مردم. خیلی‌ها با داغ کردن هشتگ نوستالوژی به پخش زنده مسابقات فوتبال با صدای بهرام شفیع در دهه شصت و مرجعیت برنامه‌اش ورزش و مردم اشاره کردند. به هر صورت شفیع برای ورزش و رسانه ایران تلاش زیادی کرد و واکنش‌ها به خبر فوتش به خوبی نشانگر تاثیرگذاری و جایگاه او در کشور است.
 
مرگ دختر هفت‌ساله سنندجی دنیا ویسی هم که ابتدا گفته شد به دلیل تخریب دیوار مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند زیر آوار مانده و بعدتر صحبت‌هایی درباره تجاوز به این دختربچه پیش از قتل وی مطرح شد، با خشم و اندوه گسترده ایرانیان مواجه شد و کاربران فضای مجازی این خشم و حیرت را با هشتگ‌هایی چون #دنیا_دنیا و #مدارس_فرسوده با هم به اشتراک گذاشتند.دنیا ویسی دختربچه هفت‌ساله سنندجی صبح روز دوشنبه زیر آوار مدرسه‌ جان سپرد. معلوم نیست چه کسی جنازه او را پیدا کرده و به اطرافیان خبر داده است اما آن‌چه معلوم است؛ اینکه وقتی بالای سر دنیا رسیدند، او کشته شده بود. می‌گویند ساختمان این مدرسه فرسوده و غیراستاندارد بود و ساخت آن به ‌سال 59 برمی‌گردد و استفاده از آن از روی ناچاری و به دلیل نبود فضای آموزشی بوده است. پزشکی قانونی می گوید نمی تواند تجاوز را تایید کند و پس از بررسی اطلاع رسانی خواهد کرد.
 
ورود سازمان اوج به شبکه‌ نمایش خانگی نیز با واکنش‌های مخاطبان رسانه‌های فرهنگی مواجه شد. ظاهرا قرار است این سازمان با ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم قلاده‌های طلا در تولید یک سریال برای شبکه نمایش خانگی همکاری داشته باشد. کاربران منتقد با اشاره به اینکه سازمان اوج که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در سینما و صداوسیما انجام داده بود؛ به ‌عرصه‌ نمایش خانگی هم وارد می‌شود، به این قضیه واکنش نشان دادند و در این بین هشتگ‌هایی چون  #اوج_طالبی و #اوج_قلاده_ها را داغ کردند.


تعداد بازدید :  296