شماره ۱۵۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
دینا پاول جایگزین نیکی هیلی می‌شود؟

بعد از استعفای نیکی هیلی از نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، برخی از کاربران توییتر در خصوص احتمال منصوب‌شدن ایوانکا ترامپ به جای او مطالبی را منتشر کردند. حتی خود نیکی هیلی هم در این خصوص سخن گفت و ایوانکا ترامپ و همسرش را ستود.
در هر صورت خیلی از کاربران توییتر از احتمال انتصاب ایوانکا نوشتند و تأکید کردند که اگر ترامپ این کار را بکند، آنها به هیچ وجه شگفت‌زده نخواهند شد! به نظر می‌رسد که این زمزمه‌ها به گوش ترامپ رسیده است؛ چرا که او روز گذشته اعلام کرد ممکن است دینا پاول، مدیر اجرایی سابق گلدمن ساکس و مشاور سابق کاخ سفید را به این سمت بگمارد. ترامپ گفت که نیکی هیلی در انتخاب جایگزین خود مشاوره خواهد داد. بسیاری از تحلیلگران بر این نکته اذعان دارند که ترامپ کاخ سفید را مانند یک تجارت‌خانه خانوادگی اداره می‌کند. او داماد خود را به‌ عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح اسراییل و فلسطین منصوب کرده است. جارد کوشنر همچنین به ترامپ در امور امنیت ملی مشاوره می‌دهد. بسیاری معتقدند که جارد کوشنر داماد ترامپ و همسر ایوانکا نفوذ زیادی در کاخ سفید دارد.
در هر صورت به نظر می‌رسد که این‌بار ترامپ قصد ندارد خود را در مظان اتهام قرار دهد. دینا پاول در نخستین‌ سال حضور ترامپ در کاخ سفید به ‌عنوان معاون مشاور امنیت ملی ترامپ انجام وظیفه کرده و همچنین نقشی بسیار موثر در سیاست‌گذاری‌های دولت ترامپ در امور خاورمیانه داشته است.


تعداد بازدید :  240