شماره ۱۵۲۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۱ مهر
صفحه را ببند
انتصاب وزیر مبارزه با خودکشی در انگلیس

چندماه پس از اینکه ترزا می ‌وزیری را به‌عنوان «وزیر تنهایی» منصوب کرد، حالا وزیر مبارزه با خودکشی نیز در کابینه انگلیس منصوب شده است. ترزا می‌ اعلام کرده که جکی دویل، وزیر بهداشت انگلیس قرار است نقش جدیدی را برای مبارزه با معضل خودشکی در انگلیس برعهده بگیرد و این مسئولیت وزارت خودکشی است. این انتصاب درحالی صورت می‌گیرد که وزرا و مقام‌های بیش از ۵۰ کشور برای شرکت در نخستین نشست جهانی سلامت روانی در لندن گردهم آمده‌اند.
قرار است خانم دویل در بدنه دولت انگلیس تلاش خود را برای پایین آوردن آمار خودکشی به کار بگیرد. اگرچه آمار خودکشی در انگلیس طی سال‌های گذشته کاهش یافته اما همچنین 4‌هزار و 500نفر در‌ سال دست به خودکشی می‌زنند. تحقیقات دولت انگلیس نشان می‌دهد که اصلی‌ترین دلیل مرگ مردان زیر 45‌سال در انگلیس خودکشی
است.
خدمات‌درمانی در حوزه سلامت روان طی سال‌های اخیر در انگلیس بسیار گسترده شده است؛ چراکه تقاضا برای این خدمات افزایش یافته است. پس از درگرفتن بحث‌هایی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نگرانی‌هایی درباره کاهش بودجه این مراکز خدماتی مطرح شده بود. ترزا می ‌اما با این انتصاب نشان داد که قصد دارد بودجه این بخش خدماتی را کاهش دهد. او همچنین اعلام کرد قصد دارد خدمات‌درمانی در حوزه سلامت روان را در حوزه کودکان و نوجوانان نیز گسترده‌تر کند.

 


تعداد بازدید :  174