شماره ۱۵۲۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۱ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# حافظ # اربعین # تتلو

رئیس بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرده بود که این بانک با بهره‌گیری از سامانه نیما بتواند برای عاشقان امام حسین(ع) که در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور می‌یابند، 35‌درصد تخفیف نسبت به نرخ نیما، درنظر بگیرد که حسن روحانی هم با این پیشنهاد موافقت کرد. انتشار خبر تخصیص ارز با قیمت پایین‌تر به زائران هم البته به شکلی ویژه مورد توجه مردم قرار گرفت و باعث داغ‌شدن هشتگ اربعین در فضای مجازی شد. انتظار این است که امسال هم مراسم اربعین پرشوری در پیش داشته باشیم.

هر‌سال در تاریخ 20 مهرماه مراسم بزرگداشت حافظ در محل آرامگاه او در شیراز با حضور خیل عظیم مردم و پژوهشگران خارجی و داخلی برگزار می‌شود و مطابق تقویم رسمی این روز هم روز بزرگداشت حافظ نامیده شده است. نکته جالب توجه اما توجه کاربران در فضای مجازی به این روز مهم در تقویم بود و به قدری توییت با هشتگ حافظ منتشر شد که این هشتگ ترند اول توییتر شد. طبیعتا کاربران هم در روز بزرگداشت حافظ اشعار او را در قالب توییت‌های مختلف منتشر می‌کردند و به نوعی توییتر تب شعر و غزلیات حافظ را به خود گرفته بود.

گفت‌وگوی امیر تتلو با بی‌بی‌سی که به نقل از مردم‌سالاری آنلاین در شبکه‌های مجازی وطنی بازتاب یافت، یکی از موضوعاتی بود که روز گذشته در فضای مجازی سروصدا کرد و مخاطبان، چه هواداران این خواننده و کسانی که احساسی به تتلو و کارهایش ندارند، آن را در صفحات، گروه‌ها و کانال‌هایشان دست‌به‌دست می‌کردند. مصاحبه‌ای که در آن تتلو درباره تصمیم‌های بحث‌انگیز اخیرش حرف زده بود و مهمترین فراز حرف‌هایش آنجایی بود که می‌گفت: «من خودم در ماه محرم متولد شدم و هیچ‌وقت به امامان توهین نکردم. من به کسانی که آن ۷۲ کبوتر را آتش زدند، ناسزا  نوشتم، ولی دیگران طور دیگری برداشت کردند. بعد هم صفحه من هک شد.» و اتفاقا بیشترین نظرات و کامنت‌ها هم مربوط به این بخش از مصاحبه بود که با هشتگ #تتلو_محرم و #تتلو_بی_بی_سی نظرات تند و اعتراض‌آمیزی را شاهد بود که بیشتر به ادعای هک‌شدن صفحه کنایه زده و این را «ادعایی کودکانه که هر کودکی هم اول به آن فکر می‌کند»، عنوان کرده بودند...
تتلو البته سخنان جنجالی دیگری نیز گفته بود. ازجمله اینکه «پس از امتحان‌کردن دو جناح اگر امروز قرار باشد از کسی حمایت کنم از احمدی‌نژاد حمایت می‌کنم!» یا «آن زمان همه سلبریتی‌ها از حسن روحانی حمایت می‌کردند و من از رئیسی حمایت کردم، چون به خاطر آستان قدس رضوی خیلی قدرت داشت. اما از این حمایت، هیچ نتیجه‌ای نگرفتم و نتوانستم کنسرت برگزار کنم.» تتلو حتی درباره زندان هم گفته بود که این نیز هشتگ‌های بامزه‌ای را پرمخاطب کرده بود، مانند #تتلو_زندان: «زندان برایم خوب بود چون در آنجا نماز یاد گرفتم. زمانی به من اتهام ترغیب جوانان به فساد و فحشا را زدند که ترویج نماز و حجاب می‌کردم.»


تعداد بازدید :  176