شماره ۱۵۲۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۱ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

مردم هنوز میوه‌های تابستانه می‌خرند
ایلنا| اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: در هیچ زمینه‌ای کمبود نداریم، اما گرانی‌هایی وجود دارد که مختص میوه نیست و میوه هم مانند همه کالاها با تورم پیش رفته است. او توضیح داد: از آنجایی که در اوایل فصل پاییز هستیم، بازار از میوه‌های پاییزه و تابستانه اشباع شده است و بازار در انحصار یک یا دو نوع میوه خاص نیست و بیشتر مردم هنوز از میوه‌های تابستانه استفاده می‌کنند. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار درباره تاثیر دلار بر افزایش قیمت‌ میوه و تره‌بار خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل و خرید سبدهای توزیع میوه هر کدام به میزانی با  قیمت دلار افزایش قیمت داشته است. کامیون‌دارها هم مشکلات تهیه لاستیکشان حل نشده و این قضیه هم مزید بر علت شده که قیمت میوه در بازار افزایش یابد.

جزییات قیمت‌گذاری لبنیات
مهر| داوود موسوی، معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با تشریح جزییات قیمت ۱۵ قلم محصول لبنی گفت: پرونده تخلف گرانفروشی برخی شرکت‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شد. او ضمن تاکید بر لازم‌الاجرا بودن قیمت‌گذاری‌های اخیر گفت: هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی بدون طی فرآیند مربوط، شامل بررسی قیمت و تهیه گزارش کارشناسی توسط این سازمان و تصویب در کارگروه تنظیم بازار، فاقد وجاهت قانونی است. بر اساس گزارش این سازمان، قیمت‌گذاری محصولات لبنی به این شرح است: شیر یک لیتری کم‌چرب 2 هزار و 950، شیر یک لیتری نیم‌چرب 3 هزار و 50، شیر یک لیتری پرچرب 3 هزار و 250، ماست 900 گرمی کم‌چرب 3 هزار و 800 و  ماست 900 گرمی پرچرب 4 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین پنیر 400 گرمی یو.اف 5 هزار و 700 و پنیر 210 گرمی تتراپک 3 هزار و 400 تومان نرخ گذاری شده است.

رجیستری موبایل تمام شد
فارس| حمیدرضا دهقانی‌نیا، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح رجیستری تلفن همراه به پایان رسید، گفت: مرحله بعدی برای مودم‌ها و مسیریاب‌ها انجام می‌شود. او ادامه داد: عمده این دستگاه‌های الکترونیکی وارداتی است که به‌زودی با اجرای رجیستری آنها، قاچاق در این زمینه حذف خواهد شد.


تعداد بازدید :  155