شماره ۱۵۲۲ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# بشار_رسن # سکان_سینما # پارا_آسیایی


فوت مادر بشار رسن در روزهای اخیر به مهمترین اتفاق حول‌وحوش باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است و هواداران نگران هستند که در این وضع بی‌بازیکنی، این بازیکن هم نتواند در بازی حساس با السد به تیم کمک زیادی کند. با این وجود، بشار اعلام کرده در زمان مناسب و با قدرت کامل به تیم اضافه خواهد شد. در روزهای اخیر همچنین ویدیو تعویض او در بازی تیم‌ملی عراق مقابل آرژانتین و تشویق تماشاگران که باعث شد هنگام تعویض متوجه فوت مادر خود شود و همچنین ویدیوی منتشرشده از لحظه حضور او در خانه‌اش در عراق پربازدید‌ترین ویدیوی ورزشی در شبکه‌های اجتماعی بود.

موضوع جانشینی محمدمهدی حیدریان در سازمان سینمایی این روزها نگاه تمام کارشناسان این حیطه را معطوف به خود کرده و همه روزها نام‌های زیادی به عنوان جانشین این مدیر در سازمان سینمایی در رسانه‌ها ردیف می‌شود. روز گذشته هم از این قاعده مستثنی نبود و کانال‌ها و شبکه‌های مجازی هر کدام به معرفی و ساپورت کاندیداهایی پرداخته بودند که از نظرشان صلاحیت بیشتری برای در اختیار گرفتن سکان سینمای ایران دارند. از جمله محمد احسانی مدیر فعلی شبکه نسیم، حسین انتظامی قائم‌مقام و دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت ارشاد، مرتضی رزاق کریمی، محمود اربابی و البته رضا میرکریمی پنج نامی هستند که بیشتر از بقیه تکرار شده‌اند. با این‌که محمد احسانی که خودش هم بارها گفته که تا بازنشستگی راهی ندارد و هیچ بعید نیست تا دو سال دیگر به همان مشکل حیدریان مبتلا شود، از این نظر نسبت به دیگران موقعیت شکننده‌تری دارد. انتظامی هم البته پیشتر حضورش را در سازمان سینمایی تکذیب کرده، اما طبق شنیده‌ها، وزیر ارشاد روی او نظر دارد. دقیقا در نقطه مقابل خانه سینما که رضا میرکریمی را می‌پسندد و البته جریان‌های دیگری داخل سینما که نگاهشان روی محمود اربابی مدیر سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی است. البته در این بین حرف از داروغه‌زاده و محمدحسین عسگرپور هم شنیده می‌شود.
اخبار، گمانه‌زنی‌ها و اطلاعات مربوط به این قضایا دیروز با هشتگ‌هایی چون #بازنشستگی_سینما، #سکان_سینما و دیگر کلیدواژه‌های مرتبط در رسانه‌های مجازی پربازدید بودند.

کاروان ایران در سومین‌ دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتای اندونزی دست به شاهکاری بزرگ زد و با  کسب مقام سومی این رقابت‌ها و رکوردشکنی در گرفتن مدال تاریخ‌ساز شد. افتخار‌آفرینی ورزشکاران معلول ایران طبیعتا در شبکه‌های اجتماعی هم مورد توجه مردم قرار گرفت و همه به تعریف و تمجید از این قهرمانان بی‌ادعا پرداختند که هنوز هم خیلی‌ها حتی نام آنها را نمی‌دانند. یکی از مهمترین بحث‌های صورت‌گرفته در شبکه‌های مجازی البته بی‌توجهی به این قهرمانان در سطح جامعه و رسانه‌ها بود که به جز چندنفر از مدال‌آوران،‌ کسی اهمیتی به تلاش و افتخارات سایر قهرمانان نمی‌دهد. یکی از کاربران درهمین رابطه توییت زده بود: «ورزشکاران بی‌ادعایی که رفتند و ۵۱ طلا و مقام سومی آسیا رو با خودشون آوردند. طفلی‌ها حتی اسمشون رو هم کسی بلد نیست و این خیلی زشته برای ما! دمتون گرم». در همین رابطه کاربران از هشتگ‌هایی با عنوان پاراآسیایی و قهرمانان بی‌ادعا و معلولیت محدودیت نیست، به نتایج درخشان کاروان ایران واکنش نشان دادند.


تعداد بازدید :  327