شماره ۱۵۲۲ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
«ما می‌توانیم» برای معلولان ایران معنا شد
کاروان پاراالمپیک و بارانی از طلا

شهروند| کاروان ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 با درخشش فوق‌العاده در یک هفته 51 طلا،‌ 42 نقره و 43 برنز کسب کرد تا برای نخستین بار با 136 مدال در رتبه سوم این بازی‌ها قرار بگیرد. به همین بهانه 1+5 ستاره ایران در این سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی را معرفی کردیم.
ایزدیار؛ تاریخ‌سازی با 6 طلا
شاهین ایزدیار که نخستین مدال طلای کاروان ایران در جاکارتا را کسب کرد، همان روز نخست وعده کسب 6 مدال طلا داد؛ اتفاقی که کمتر کسی انتظارش را می‌کشید. او با پشتکار فوق‌العاده در ماده‌های مختلف رشته شنا 6 طلا و یک نقره به دست آورد تا همه را به یاد «مایکل فلپس» آمریکایی بیندازد و نامش در تاریخ ثبت شود.
جوانمردی؛ پرچمداری با 2 طلا
ساره جوانمردی که در پارالمپیک 2016 هم تجربه کسب 2 مدال را داشت، به‌عنوان پرچمدار ایران در افتتاحیه انتخاب شده بود تا با روحیه‌ای مضاعف به پاراآسیایی 2018 پای بگذارد. او در 2 ماده رشته تیراندازی به مدال طلا رسید تا مثل همیشه کارنامه موفقی از خود ثبت کند.
نعمتی؛ بازگشت به اوج
بانوی کماندار ایران که با حضور در رده المپیکی‌ها در سال‌های اخیر شهرت جهانی پیدا کرده، بعد از اتفاقات تلخی که در بازی‌های آسیایی برایش رخ داد، می‌خواست در پاراآسیایی این خاطرات تلخ را پاک کند. با اینکه در بخش انفرادی زهرا نعمتی نقره‌ای شد، اما در بخش میکس تیمی همراه با غلامرضا رحیمی به مدال طلا رسید تا به دوران طلایی خود بازگردد.
رحمان؛ بازهم رکوردشکنی
سیامند رحمان سال‌هاست خود را به‌عنوان قوی‌ترین مرد معلول جهان بدون رقیب می‌بیند، به همین علت مردم همواره از او انتظار رکوردشکنی دارند. این وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین در پاراآسیایی 2018 نیز به جز کسب مدال طلا، رکورد آسیا را با بالابردن وزنه 295 کیلوگرمی ارتقا داد.
مهرزاد؛ پسر آسمانی
تیم‌‌ملی والیبال نشسته ایران مثل همیشه در آسیا درخشید و در این دوره حتی بدون اینکه یک ست هم به حریفان بدهد، قهرمان شد. مرتضی مهرزاد با 246 سانتی‌متر قد یکی از ستاره‌های این تیم بود که توجه همه را به خود جلب کرد.
آخرین طلا با دست بسکتبالیست‌ها
دیروز آخرین مدال طلای کاروان ایران با درخشش فوق‌العاده ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر به دست آمد. این تیم که در دوره قبلی به مدال برنز رسیده بود، در این دوره با عملکردی فراتر از انتظار پنجاه‌ویکمین مدال طلای کاروان ایران را مال خود کرد تا پایانی خوش را برایمان در جاکارتا رقم بزند.


تعداد بازدید :  427