شماره ۱۵۲۲ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
شایعات از شروع کار برنامه ورزشی جدیدی با تهیه‌کنندگی و اجرای پیمان یوسفی دارد
تعطیلی «ورزش و مردم» همزمان با خاموشی شفیع

شهروند| بعد از حدود 4 دهه ورزش و مردم مجری باسابقه و همیشگی خود را از دست داد؛ اتفاق شوکه‌کننده‌ای که هنوز هم برخی از همکاران و اهالی رسانه و ورزش آن را باور نکرده‌اند. حالا ابهام بزرگ درباره آینده قدیمی‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون است که شنیده می‌شود دیگر با این اسم و با این شکل ادامه نخواهد یافت تا پرونده این برنامه قدیمی همزمان با مرگ مجری قدیمی‌اش بسته شود.

عمر «ورزش و مردم» هم به پایان رسید؟
با اینکه در هفته‌های اخیر صحبت‌هایی مبنی بر تغییرات در برنامه ورزش و مردم وجود داشت و درباره کنار رفتن بهرام شفیع به دلیل بازنشستگی شایعاتی مطرح شد، درگذشت این مجری قدیمی و باسابقه همه را شوکه کرد. این برنامه از اسفندماه‌ سال1358 روی آنتن رفت؛ اگرچه در دوسال ابتدایی مجید وارث اجرای آن را برعهده داشت، سپس بهرام شفیع به‌عنوان یک فرد جوان و جویای نام اجرای «ورزش و مردم» را برعهده گرفت و تا‌ سال 1397 و آخرین روزهای عمرش اجرای آن را ادامه داد. این برنامه که اوایل یکشنبه شب‌ها روی آنتن می‌رفت، بعد از چند ‌سال به صبح جمعه انتقال پیدا کرد تا بینندگان پروپاقرص آن راحت‌تر بتوانند برنامه‌ای را که به پوشش همه رشته‌ها می‌پرداخت، تماشا کنند. حالا از صداوسیما خبر می‌رسد که عمر قدیمی‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون همزمان با مرگ بهرام شفیع به پایان رسیده و این برنامه دیگر با این عنوان روی آنتن نمی‌رود. یکی از عوامل برنامه «ورزش و مردم» دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: پیشنهادات فعلا اینگونه بوده که به احترام زنده‌‌یاد بهرام شفیع پرونده برنامه ورزش و مردم همین جا بسته شود.
پیمان یوسفی؛ قبلا هم قرار بود بیاید!
از پیمان یوسفی به‌ عنوان جانشین بهرام شفیع نام برده می‌شود. البته این تصمیم بعد از مرگ مجری قدیمی صداوسیما گرفته نشده، چون پیمان یوسفی هم‌اکنون در جاکارتا به سر می‌برد و از قبل درباره چنین موضوعی مذاکره کرده بود. زمزمه‌های کنار رفتن بهرام شفیع از برنامه ورزش و مردم از چند ماه قبل و همزمان با اجرایی‌کردن قانون جدید بازنشسته‌ها شنیده می‌شد. از همان زمان پیمان یوسفی گزینه جانشینی شفیع بود و او برنامه‌هایش را هم به مدیران شبکه ارایه کرده بود. در این میان اتفاق شوکه‌کننده‌ای که برای بهرام شفیع رخ داد، باعث شد تا شاید شروع کار پیمان یوسفی کمی به تاخیر بیفتد و با تلخی همراه باشد. حالا هم خبر می‌رسد که پیمان یوسفی برنامه جدید ورزشی در شبکه یک را به‌عنوان مجری از هفته‌های آینده روی آنتن می‌برد.
یادگار شفیع هم ماندنی نیست؟
آنطور که یکی از عوامل برنامه «ورزش و مردم» به ما اعلام کرد مدیران شبکه یک در هفته جاری جلسه‌ای پیرامون تصمیم‌گیری برای آینده این برنامه برگزار خواهند کرد. در این جلسه سیاست‌گذاری کلی انجام می‌شود و احتمالا نام جدیدی برای برنامه‌ای که پیمان یوسفی روی آنتن خواهد برد، انتخاب خواهد شد. البته نکته کلیدی اینجاست که بعد از مرگ بهرام شفیع، تهیه‌کننده و مجری جدید برنامه دیگر از عوامل قبلی استفاده نمی‌کنند؟‌ شاید اگر این تغییرات قبل از فوت مجری قدیمی رخ می‌داد، گزارشگران برنامه ورزش و مردم می‌توانستند به کارشان ادامه دهند، اما حالا آینده آنها نیز در‌ هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. شاید مهمترین نکته در این میان هم آینده کاری امیراقبال شفیع، پسر زنده‌یاد بهرام شفیع است که در سال‌های اخیر توسط پدرش به یکی از گزارشگران پرکار این برنامه تبدیل شده بود. حالا اینکه با مرگ پدرش او هم کارش را از دست می‌دهد یا خیر؛ سوالی است که زمان به آن پاسخ خواهد داد.


تعداد بازدید :  392