شماره ۱۵۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
رازهای ناگفته مادران شاد

همه مادران همیشه به خوب تربیت‌کردن فرزندان خود می‌اندیشند و تمام تلاششان را می‌کنند تا نیازهای فرزندانشان را برآورده کنند؛ اما گاهی فراموش می‌کنند که سلامت روانی و روحیه خودشان هم نقش مهمی در تربیت و پرورش فرزندانشان دارد. مادرانی که شاداب و بانشاط هستند، قطعا فرزندانی سالم‌تر و بانشاط‌تر تحویل جامعه می‌دهند. ما در اینجا راه‌های حرکت به سوی سبک ‌زندگی شاداب و بانشاط را به شما معرفی می‌کنیم.
1- درخواست کمک
مادران شاد سعی می‌کنند با وجود مشغله، زمانی را به خود اختصاص دهند و برای تعطیلات آخر هفته خود برنامه‌ریزی کنند؛ برای همین از افراد خانواده یا دوستان برای نگهداری فرزند خود درخواست کمک می‌کنند اما مادران عبوس و غمگین و افسرده این‌طور نیستند، تنها به این دلیل که پرستار بچه یا فردی را برای نگهداری کودکشان پیدا نمی‌کنند، به کسی رو نمی‌اندازند. در حالی ‌که مادران بانشاط با گفتن یک «خواهش می‌کنم» ساده کار خود را راه می‌اندازند.
2- از خانه بیرون برویم همین حالا
امروز بیرون رفته‌اید؟ هوای تازه، نور خورشید و طبیعت تقویت‌کننده خلق‌وخوی زنان است و مادران شاد در حالی ‌که کالسکه نوزاد خود را هل می‌دهند، از پیاده‌روی و تنفس هوای آزاد لذت می‌برند. آنها همیشه با آدم‌های شاد گفت‌وگو می‌کنند و از آنها می‌خواهند که به همراه هم به پیاده‌روی بروند.
3- برنامه‌ریزی برای یک سرگرمی بزرگ
بر اساس تحقیقات پژوهشگران، مادران خیلی شاد سخت کار می‌کنند تا زمان و پول کافی برای تعطیلات خود مهیا کنند و تلاش می‌کنند تا پایان هفته خوبی را در کنار خانواده خود سپری کنند.
4- خودتان باشید
آیا شما هم همسرتان را با واژه‌هایی مانند «عشقم» صدا می‌کنید و او هم شما را «عزیزم» صدا می‌کند؟  اما آیا واقعا شما این‌قدر برای هم شیرین و عزیز هستید؟ مادران شاد اصولا به جای استفاده از این کلمات با یک لبخند روی لب همه محبت خود را به همسر و خانواده نشان می‌دهند.   
5- خوردن، خوابیدن و شاد بودن
بعضی از مادرانی که در طول شب به خاطر کودک خود بیدارند، این شب‌زنده‌داری را باعث افتخار می‌دانند. مادران شاد اما به جای خوردن سه فنجان قهوه برای بیدار ماندن در طول شب، ترجیح می‌دهند با یک کاسه تنقلات مفید یا یک موز به اندازه کافی استراحت کنند و نگران اتفاقات احتمالی بعدی نباشند.
6- خوش‌رفتاری با همسایه
بیشتر مادران شاد کمک کردن به دیگران را به‌عنوان بخشی از کارهای روزانه خود قرار می‌دهند؛ مثلا از غذایی که برای خود می‌پزند کمی برای همسایه طبقه بالا می‌برند یا یک دوست سالمند را با خودروی شخصی خود به منزل می‌رسانند. به خاطر داشته باشید: کمک کردن به دیگران سرمایه‌گذاری است که شما برای آینده‌تان می‌کنید.
7- چیزی را که دارند، دوست دارند
مادران بانشاط و شاد هیچ‌وقت با کسی رقابت نمی‌کنند؛ نه فرزندانشان، نه خودروشان، نه خانه‌شان یا هر چیز دیگر را با فرد دیگری مقایسه نمی‌کنند. به گفته فلاسفه، قناعت از ثروت بهتر است، بنابراین چیزی را که داری دوست داشته باش.
8- با مادران دیگر دوست هستند
مادران بسیار شاد، دوستان مادر صمیمی دارند و تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. دانستن این موضوع که آیا آنها تمایل به برقراری ارتباط با شما دارند بسیارمهم است. سعی کنید از این فرصت استفاده کنید و با مادران دیگر دوست شوید.
9- برنامه‌ریزی برای سرگرمی‌های کوچک
مادران شاد در مواقعی که احساس می‌کنند کسی به یاد آنها نیست برای خود گل می‌خرند، همسرشان را به ناهار دعوت می‌کنند و بیشتر به خود می‌رسند.
10- وقت‌گذرانی جداگانه با هر کودک
مادران شاد با هر یک از دختران یا پسران خود برنامه و تفریح جداگانه‌ای دارند و طوری رفتار نمی‌کنند که حس رقابت بین خواهر و برادرها به وجود بیاید.


تعداد بازدید :  281