شماره ۱۵۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
استاندار البرز تاکید کرد :
لزوم حمایت از تولیدات باکیفیت داخلی

راه‌اندازی یک واحد تولیدی در کنار بزرگترین شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی، مدیرعامل بانک ملت و استاندار البرز نهایی شد.
استاندار البرز با ابراز خوشحالی از اجرای این طرح به همه دستگاه‌های اجرایی استان تکلیف کرد همکاری مستمر و بی‌دریغ با این واحد تولیدی را داشته باشند. محمدعلی نجفی با موثر خواندن تولیدات سها در سلامت کشور، ارزبری کشور با شروع خط جدید را تحولی بزرگ در حوزه سلامت بیان کرد.
نماینده عالی دولت در استان البرز در جلسه ظهر شنبه که در شرکت تولیدات تجهیزات پزشکی سها با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور و مدیرعامل بانک ملت در ساوجبلاغ برگزار شد، با بیان اینکه این واحد تولیدی در راستای بهبود خدمات‌‌دهی به بیماران دیالیزی فعالیت موثری دارد، افزود: تولیدات این شرکت برای بیماران خاص از اهمیت بالایی برخوردار است.وی ادامه داد: تولید صافی‌های دیالیز جدیدی که در دستور کار این شرکت قرار گرفته، بخش قابل توجهی از خروج ارز را که به منظور واردات این امکان صرف می‌شد، کاهش می‌دهد.
استاندار البرز گفت: این صافی جدید که در شرکت تجهیزات پزشکی سها در البرز تولید می‌شود، زمان استفاده بیماران از دستگاه دیالیز را از 4 ساعت به 3 تا 2 ساعت کاهش می‌دهد و در این راستا بخش مهمی از نیاز کشور در این بخش تامین می‌شود.
وی بیان کرد: از وزارتخانه‌های ذیربط انتظار می‌رود با توجه به تولیدی که در داخل وجود دارد، اجازه واردات کالاهای مشابه از خارج کشور را ندهند، چراکه با جلوگیری از این روند می‌توان علاوه بر خودکفایی، تولید و اشتغال بیشتری را در کشور رقم زد.
نجفی با بیان اینکه به فعالیت‌های هلال‌احمر در کشور افتخار می‌کنیم، افزود: در استان با تعامل و هم‌افزایی مجموعه مدیران در جهت تسهیل و رفع موانع تولید توفیقات ارزشمندی کسب شده که این امر همچنان با قدرت دنبال می‌شود.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: در‌ سال 97، البرز موفق به جذب حدود نیمی از تسهیلات رونق تولید کشور شد که نشان از پویایی و جدیت مدیران استان در این بخش دارد. وی گفت: مناطق ویژه دارویی و مجموعه پیام در البرز فرصت مغتنمی برای استان محسوب می‌شود.

 


تعداد بازدید :  135