شماره ۱۵۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
ترسناک‌ترین نقاط دنیا کدامند!؟(1)
از پل خودکشی تا کلیسای استخوانی

ترس از یک پدیده می‌تواند ناظر بر کارکرد فعلی آن یا پیشینه‌اش باشد. ترس از مکان‌های مختلف هم شامل این تعریف می‌شود. در آشویتس مدت‌هاست که کوره‌های آدم‌سوزی خاموش شده‌اند و دودی از تنورها به آسمان نمی‌رود، اما چه کسی است که بعد از ورود به این مکان حتی برای لحظه‌ای پشتش نلرزد. امروز قصد داریم تعدادی از مکان‌های مخوف جهان که ترسی زیرپوستی اما عمیق را در کالبد بازدیدکنندگان خود می‌دمند به شما معرفی کنیم.   
شهرک خالی از سکنه واروشا |  قبرس
مکانی خالی از سکنه همچون شهر ارواح که پس از حمله ارتش ترکیه به جزیره قبرس (برای حمایت از ترک‌های این جزیره یونانی‌نشین) ساکنانش فرار را بر قرار ترجیح دادند. امروز اگر وارد واروشا که یک منطقه ساحلی است بشوید ساختمان‌هایی را خواهید دید که مدت‌هاست مأمن کلاغ‌ها و پرستوهای دریایی شده‌اند.
جزیره عروسک‌های مرده |  مکزیک
این جزیره افسانه‌ای قدیمی به دنبال خود دارد. بر اساس این افسانه دخترکی کوچک در آب‌های مردابی این جزیره غرق شده و عروسک او روی آب شناور می‌شود. بعد از این واقعه بازدیدکنندگان از جزیره به دفعات عروسک‌های مختلفی را روی آب شناور می‌بینند. این عروسک‌ها امروز به در و دیوار جزیره آویزان هستند.
معدن متروک سولفور ماتسو |  ژاپن
بزرگترین معدن استخراج سولفور در شرق آسیا که در دهه 70 میلادی تعطیل شد این روزها به مکانی رعب‌انگیز بدل شده، مخصوصا که همواره مه‌ای شدید بر این مکان سایه افکنده و تاکنون بارها باعث گم شدن بازدیدکنندگان از معدن حتی برای روزهای متوالی شده است.
گورستان قایق‌های استیتن |  نیویورک
استیتن جزیره‌ای است در حوالی نیویورک که امروز به گورستان قایق‌های فرسوده بدل شده است. در این جزیره می‌توانید از کشتی‌های مسافری تا کرجی دست‌ساز هاکلبری‌ فین را مشاهده کنید که مطمئنا روزی جلال و جبروت و شکوه درخوری داشته‌اند، اما امروز به خانه خرچنگ‌های دریایی تبدیل شده‌اند.
نیایشگاه استودان سدلک |  جمهوری چک
اَستودان سِدلِک را شاید نتوان یک کلیسای حقیقی به شمار آورد اما قطعا نیایشگاهی است که زمانی برای خود بروبیایی داشته است. نکته‌ای که این کلیسا را در فهرست مخوف‌ترین‌ها جای داده تزیین در و دیوار آن با استخوان‌های مردگان است. شاید باور نکنید اما چلچراغی که نور این کلیسا را تامین می‌کند هم از استخوان انسان ساخته شده است.
پل اُورتون |  اسکاتلند
چیزی که اُوِرتون را به عنوان یک پل جالب توجه ساخته علاقه عشاق شکست‌خورده و افسرده‌های روان‌پریش به آن است! در واقع این پل میعادگاه کسانی است که از زندگی خسته شده‌ و ارتفاع یک پل را بهترین مکان برای دست شستن از جان تشخیص داده‌اند. تاکنون بیش از 600 نفر به قصد خودکشی از این پل به پایین پریده‌اند.
آتین تی‌نی‌چیل میکنال |  بلیز
از اسم سختش که بگذریم این مکان یک غار کریستالی است که با اسکلت انسان‌های عصر مایاها فرش شده است. جنبه تراژیک‌تر ماجرا وجود مقادیر متنابهی از استخوان کودکان است که ظاهرا قرن‌ها پیش در این غار قربانی شده‌اند.
شهر پریپیات |  اوکراین
این شهر در زمان خود 50 هزار نفر جمعیت داشت اما پس از انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل و فاجعه انسانی و زیست محیطی که به بار آورد توسط مقامات وقت اتحاد جماهیر شوروی تخلیه شد. میزان تشعشعات اتمی در این شهر همچنان بالاست و بازدید از آن تبعات خاص خود را دارد.
rooziato.com


تعداد بازدید :  330