شماره ۱۵۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
مرگ یک شکارچی و مجروحیت دو محیط‌بان در پارک قمیشلو

شهروند|  دو محیط‌بان در درگیری با شکارچیان زخمی شدند و یک شکارچی به علت شدت جراحات جان باخت.  این درگیری مسلحانه در پارک ملی قمیشلو  رخ داد. بامداد یکشنبه نیروهای یگان محیط‌زیست پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش قمیشلو حین گشتزنی متوجه نور پروژکتور درون دشت شدند. دو نفر از محیط‌بانان جهت بررسی موضوع به وسیله خودروی سازمانی به سمت محل مشاهده نور حرکت  کردند و متوجه شدند دو شکارچی متخلف به وسیله یک موتورسیکلت اماراتی و به همراه یک اسلحه شکاری مشغول پروژکتورکشی جهت شکار آهو هستند.
محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفان وارد عمل شدند، اما شکارچیان غیرمجاز به محض مشاهده خودروی محیط‌زیست فرار کردند  و ماموران نیز به تعقیب متخلفان پرداختند. در جریان تعقیب و‌ گریز موتورسیکلت متخلفان به دلیل ناهمواربودن مسیر واژگون شد و شکارچیان روی زمین افتادند.در این هنگام یکی از محیط‌بانان از خودرو  پیاده شد و به سمت شکارچیان حرکت کرد، اما یکی از شکارچیان  با اسلحه شکاری و از فاصله نزدیک به سمت محیط‌بان شلیک و وی را مجروح کرد. شکارچی متخلف پس از زخمی‌کردن نخستین محیط‌بان به سمت خودروی محیط‌زیست شلیک کرد و راننده خودرو را نیز هدف گلوله قرار داد.
محیط‌بان مجروحی که روی زمین افتاده بود، با مشاهده این صحنه، با استفاده از قانون بکارگیری سلاح به منظور حفظ جان خود و همکارانش به سمت ضارب شلیک کرده،  وی را هدف گلوله قرار می‌دهد. پس از این حادثه دو محیط‌بان و شکارچی مجروح توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌های شاهین‌شهر و اصفهان منتقل شدند. متاسفانه شکارچی مجروح بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. محیط‌بانان مجروح پس از انتقال به اتاق عمل و انجام جراحی هم‌اکنون تحت مداوا هستند. از شکارچیان غیرمجاز یک اسلحه شکاری غیرمجاز و یک موتورسیکلت اماراتی قاچاق کشف و ضبط شده است.


تعداد بازدید :  452