شماره ۱۵۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#حسن _عباسی # مهناز_افشار

صدور حکم 7 ماه حبس برای حسن عباسی فعال و تحلیلگر سیاسی که ریاست اندیشکده یقین «مرکز بررسی‌های دکترینال» را برعهده دارد، حسابی در فضای رسانه‌ای و  شبکه‌‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. اتهام عباسی توهین به رئیس‌جمهوری و وزیر راه بود، به همین دلیل دادگاه بعد از وصول شکایت، حسن عباسی را به 7ماه حبس محکوم کرد. طبیعتا صدور چنین حکمی با واکنش موافقان و مخالفان زیادی همراه شد. منتقدان دولت به حمایت از این تحلیلگر پرداختند و حامیان حسن روحانی هم حتی معتقد بودند میزان توهین‌های عباسی به قدری بود که باید حکم سنگین‌تری برای او در نظر گرفته می‌شد. مجموعه این توییت‌ها البته باعث شد هشتگ نام حسن عباسی به یکی از ترند‌های برتر توییتر در ایران تبدیل شود. با دنبال کردن هشتگ حسن عباسی به راحتی می‌توانید در جریان توییت‌های موافق و مخالف قرار بگیرید.  
 
مهناز افشار انگار عادت کرده هر چند وقت یک بار با پست‌های اینستاگرامی و توییت‌هایش خبرسازی کند. بعد از ماجرای توقیف پاسپورت این هنرمند که همین چند روز پیش توسط خود مهناز افشار رسانه‌ای شد و جنجال ساخت، در یکی دو روز اخیر افشار با دو توییت پرسروصدای دیگر نشان داد عاشق ایجاد بحث و جدل در فضای مجازی است.در حالی که به‌نظر می‌رسید ماجرای دادگاه همسر مهناز افشار دارد کم کم به فراموشی سپرده می‌شود، این بازیگر که پارسال نیز بعد از آن که شوهرش از زندان آزاد شد، با صحبت‌هایش درباره آن موضوع جنجالی شده بود، یک بار دیگر سر بحث را باز کرد تا نشان دهد انگار چندان هم از این که چنین موضوعی سر زبان‌هاست ناراضی نیست. مهناز افشار در توییتش نوشت: « می‌دونم برای تعدادی بحث شیرخشک خسته کننده شده، ولی عذر می‌خوام مجبورم برای تعدادی پیگیر که ترجیح می‌دهم این بار به شکل مثبت به نقدشون نگاه کنم، همین جا اعلام کنم که یک مورد، اگر فقط یک مورد پیدا کردید من زن نیستم اگر کنارتون تا آخرش نباشم.»
افشار چندی پیش هم نوشته بود: « بعد از تجربه‌ای که بابت سکوت در زمان شروع هر حاشیه ای داشتم یاد گرفتم که در شروع هر جریان باید شفاف‌سازی کرد. بابت کمک‌های ارسالی به زلزله کرمانشاه به هیچ عنوان شماره حسابی از جانب من اعلام نشد و کمک مالی از مردم طلب نکردم. آن هم به دلیل این بود که توانایی مدیریت مالی در خودم نمی‌دیدم. » به‌نظر می‌رسد باید منتظر حواشی و جنجال‌های روزهای آتی درباره صحبت‌های اخیر مهناز افشار باشیم، به‌خصوص این روزها که بحث‌های مالی سینما و دستمزدهای بازیگران فضای مجازی را پر کرده.


تعداد بازدید :  184