شماره ۱۵۲۴ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر
صفحه را ببند
9 قدم اول در یادگیری سئو
چگونه وب‌سایت ما پیروز میدان نبرد باشد؟

مهرنوش گرکانی| شاید وقتی برای نخستین بار قدم به دنیای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو می‌گذارید، از حجم اطلاعات و نکات زیاد مربوط به سئو بترسید. کافی است این را هم بدانید که کارشناسان حوزه سئو که بیش از یک دهه در این بازی بوده‌اند، به طور مداوم در حال یادگیری چیزهای جدیدتر هستند. همان‌طور که گوگل پیشرفت می‌کند، سئو هم پیشرفت می‌کند.
اما، قبل از این‌که در دنیای اطلاعات سئو خود را غرق کنید، باید بدانید که مبانی و پایه‌های سئو ساده هستند. یادگیری این اصول، مسیر شما را برای یافتن ریزنکته‌ها باز خواهد کرد. البته که تمام ریزنکته‌ها هم اهمیت بسیار زیادی دارند که تلاش می‌کنیم در هفته‌های آینده مهمترین‌ را به شما معرفی کنیم و درباره آنها به شما اطلاعات دهیم.
این اصول چه چیزهایی هستند؟
1- تصویر کلی: قبل از این‌که ترفندها و نکات سئو را یاد بگیرید یک قدم به عقب بردارید و به یک تصویر کلی از سئو برسید. هدف سئو این است که شما سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا در جست‌وجوهای کاربران در موضوعات مربوط به فعالیت شما و  سایتتان در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل زودتر و بالاتر از دیگران دیده شوید. ابتدا با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و ایجاد محتوای مرتبط و در مرحله بعد اعتمادسازی، سایت شما برای ابزارهای بررسی گوگل که این مورد توسط بهبود لینک‌های موجود در سایت شما، محتوای باکیفیت بالا و رعایت استانداردهای رابط کاربری به دست می‌آید.
2- اعتبار دامنه و اعتبار صفحه: در مرحله بعد باید درباره مالکیت دامنه و مجوز صفحه و نحوه پیش‌بینی رتبه‌بندی جست‌وجو یاد بگیرید. حرف اصلی این است: اعتبار دامنه شما یک امتیاز اختصاصی است که بر اساس کمیت و کیفیت لینک‌های ورودی به وب‌سایت شما محاسبه می‌شود.
3- بهینه‌سازی عمومی در سایت: مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها که بسیاری از آنها در اجرا ساده هستند و وب سایت شما را برای موتورهای جست‌و‌جو قابل دیدن می‌کنند. این تاکتیک‌ها دایره وسیعی را از بهینه‌سازی عنوان‌ها و زیرتیترها و کلمات کلیدی گرفته تا فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد. لیست عظیمی از بیش از صد تاکتیک سئو وجود دارد که در هفته‌های بعد در روزنامه آن را منتشر خواهیم کرد.
4- بازاریابی محتوا: هر چند بازاریابی محتوا به تنهایی یک استراتژی مشخص است، اما من آن را به عنوان یک عنصر ضروری در فرآیند سئو در نظر می‌گیرم. فقط با توسعه‌ محتوای با کیفیت بالا در طول زمان، شما قادر به بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی مورد نظر خودتان هستید و می‌توانید قدرت سایت خود رابالا برده و مخاطبان وفادار پیدا کنید.
5- ساختمان لینک‌ها: انتشار لینک مطالب وب‌سایت شما در سایت‌های معتبر و مرتبط دیگر یک تاکتیک و اصل مهم است. حتی اگر یک مطلب مهم و جالب اختصاصی از شما به شرط درج لینکتان به طور کامل در یک سایت دیگر گذاشته شود این به نفع شما خواهد بود. باید هر چقدر که می‌توانید نکات مربوط به استراتژی‌های ایجاد لینک باکیفیت را یاد بگیرید.
6- اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل: شما نمی‌توانید در سئو موفق شوید، مگر این‌که بدانید چگونه نتایج فعالیت‌های خود را ارزیابی، تفسیر و تجزیه و تحلیل کنید. برای این‌کار باید دانش خود را در زمینه مبانی و شیوه‌های گزارش‌گیری از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکز بالا ببرید و جزییات آن را بیاموزید.
7- علم کلمات کلیدی: کلمات کلیدی، به اندازه‌ای که از آنها استفاده می‌شود، این روزها برای موتورهای جست‌و‌جو اهمیت ندارد. در حال حاضر گوگل از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که درک معنایی و متنی را مورد توجه قرار می‌دهد اما هنوز هم شما باید به شناخت و استفاده درست از کلمات کلیدی کوتاه و بلند  و کلمات کلیدی دنباله‌دار مکالمه‌ای و کم‌حجم برای نشان دادن هدف کلی وب‌سایت و کمپین خود علم داشته باشید.
8- مسائل فنی سئو: اجازه ندهید مسائل فنی شما را بترسانند. حتی اگر تجربه برنامه‌نویسی و یا توسعه وب را نداشته باشید مسائلی مانند نحوه به روزرسانی و جایگزین کردن فایل مهم روبوتز در سایت را می‌توانید فرا بگیرید.
9- فرآیند عیب‌یابی: در مراحل اولیه یادگیری و بکارگیری سئو، به مشکلات فراوانی برخواهید خورد. نوسانات زیاد، پایین آمدن کارآیی کمپین و مشکلات فنی برخی از آنها هستند. اما سرسختی، پیگیر بودن و آمادگی برای چالش‌های جدید شما را به جلو خواهد برد. لذت دیدن پیشرفت در سئو با چیزهای زیادی قابل مقایسه نیست. پس لذت ببرید!
مجله اقتصادی فوربس


تعداد بازدید :  251