شماره ۱۵۲۴ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر
صفحه را ببند
Pictar Pro اسمارت‌فون‌ها را به منظره‌یاب تبدیل می‌کند

گجت Miggo Pictar Pro با افزودن منظره‌یاب و کلیدهای چرخان، دوربین اسمارت‌فون‌ها را به DSLR  تبدیل می‌کند. Miggo Pictar Pro  می‌تواند یک منظره‌یاب و کنترلر فیزیکی مشابه DSLR با کلیدهای چرخان به دوربین گوشی‌های اندرویدی و آیفون اضافه کند، در حالی‌که به یک باتری اضافی نیز مجهز است.
همچنین می‌تواند همانند یک کیس عمل و از گوشی تلفن همراه مراقبت کند و به آن متصل شود، بدون اینکه نیازی به اتصال‌های وای‌فای یا بی‌سیم و حتی اتصال‌های کابلی داشته باشد. Pictar Pro را می‌توان یک دستگیره دوربین تلفن همراه دانست که با هدف تبدیل‌کردن دوربین‌های اسمارت‌فون به دوربین‌های DSLR طراحی شده است تا کاربران بتوانند همانند دوربینی حرفه‌ای با آن کار کنند.
مدل اصلی Pictar در سال ۲۰۱۶ عرضه شده و اکنون Pictar Pro  یک مدل پیشرفته‌تر از آن با ویژگی‌های تکامل‌یافته و بهتر است. Pictar Pro  همانند مدل اصلی Pictar به یک کلید شاتر برای عکاسی، گیره بزرگتر برای گرفتن اسمارت‌فون و دکمه‌های کنترلی مجهز شده است، ولی از یک کلید زوم برای کار با عکس‌ها و ویدیوها هم سود می‌برد.
یک کلید چرخان هم برای کنترل میزان نور تصویر استفاده شده است. کلید چرخان دوم برای انتخاب مودهای عکاسی در اپلیکیشن Pictar است. این مودها شامل auto ،shutter priority ،ISO priority ،manual ،macro ،video ،selfie ،sport و filters  است. این کلیدهای چرخان کارکرد کلید فشاری را هم دارد و با فشار دادن آنها می‌توان برخی عملیات‌ها را انجام داد. از طریق اپلیکیشن Pictar هم می‌توان عملکرد کلیدها را تغییر داد و بازتعریف کرد.
از همه جالب‌تر، منظره‌یاب این دستگاه است که البته اختیاری است و هر کاربری بنا بر سلیقه خود می‌تواند از آن استفاده کند. منظره‌یاب همانند یک ماژول به بالای صفحه‌ نمایش افزوده می‌شود و به خود بدنه Pictar Pro متصل شده است. تصویر صفحه ‌نمایش موبایل با تغییر اندازه، در منظره‌یاب نمایش داده می‌شود و هنگام عکاسی یا فیلمبرداری به مود دوربین می‌رود. این منظره‌یاب یک قاب پلاستیکی اختیاری هم دارد که مانع از تابش نور خورشید به صفحه می‌شود.
این گیره به یک باتری اضافی هم مجهز شده است تا مدت زمان شارژ گوشی تلفن همراه بیشتر شود. این باتری از شارژ سریع بی‌سیم مجهز به فناوری Qi استفاده می‌کند. چون Pictar Pro طوری به گوشی متصل می‌شود که ممکن است جلوی برخی لنزها یا میکروفن را بگیرد، امکان اضافه کردن لنز بدون دخالت در کار گیره وجود دارد. همانند نسخه اصلی، Pictar با بلوتوث یا اتصال کابلی به گوشی تلفن همراه متصل نمی‌شود بلکه از دستورات صوتی سود می‌برد. کاربر می‌تواند یک دستور صوتی اعلام کند تا اپلیکیشن Pictar آن را پردازش کند و تنظیمات لازم را انجام دهد.
عکاسی با Pictar Pro بسیار ساده و راحت‌تر می‌شود. به‌خصوص اینکه بدانید می‌توان از سه‌پایه هم استفاده کرد. طراحی این گیره از دوربین‌های قدیمی دهه ۷۰ و ۸۰ الهام گرفته است. حتی در نسخه جدید جای یک آویز گردنی و دستگیره مچ دست وجود دارد تا همه‌چیز شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR شود. جنس بدنه از پلاستیک بسیار محکم و سنگینی است که برای تعادل در عکاسی لازم است. Pictar Pro توسط استارتاپ Miggo ساخته شده و در سایت کیک‌استارتر با قیمت ۱۱۹ دلار پیش‌فروش می‌شود. تحویل جنس از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.
در طراحی نسخه اصلی Pictar فقط برای آیفون طراحی شده است، ولی اکنون Pictar Pro فهرست طولانی‌ای از گوشی‌های اندرویدی و iOS را شامل می‌شود.
www.digitaltrends.com


تعداد بازدید :  219