شماره ۱۵۴۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان
صفحه را ببند
مردم ایران در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان به جنگ روانی و اقتصادی آمریکا علیه ایران پاسخ دادند
«هرگز ایران را تهدید نکن»

شهروند | مراسم راهپیمایی 13 آبان، صبح روز گذشته، یکشنبه، مثل تمام کشور، مقابل لانه جاسوسی- سفارت پیشین آمریکا در ایران- برگزار شد. مراسم امسال از آن جهت نسبت به سال‌های گذشته اهمیت ویژه‌ای داشت که مواضع ضدایرانی دولتمردان آمریکا در ماه‌های اخیر شدت گرفته و تبلیغات آنها برای به راه‌انداختن جنگ روانی و اقتصادی بیش ازپیش شده است. با این حال مراسم روز گذشته نشان داد مردم همچنان فارغ از فضاسازی‌هایی رسانه‌ای، دوشادوش مسئولان قرار گرفته‌اند و از شعار استکبارستیزی و هویت استقلال‌طلبانه کشورمان عقب نمی‌کشند. حضور اقشار مختلف مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و مسئولان کشوری و لشکری به‌ خوبی گویای چنین پیامی بود و پلاکاردها و شعارها رویکرد همیشگی ملت ایران را مستحکم‌تر از قبل نشان می‌داد. در کنار سخنران مراسم، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه، جمعی از مسئولان سپاه پاسداران، نمایندگان مجلس، برخی اعضای هیأت دولت، برخی از مقامات قضائی و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی ازجمله شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بودند.
آخرین حربه دشمن
سخنران مراسم تهران طبق اعلام قبلی سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در این مراسم به بیان سخنانی پرداخت. بخش‌هایی از مهمترین نکات سخنرانی او را در ادامه می‌خوانید:  
* دانستن نکاتی برای حوادث امروز مهم است. اگر‌ سال ۵۸ لانه جاسوسی برچیده نمی‌شد، انقلاب ما به ۴۰سالگی نمی‌رسید و آمریکا انقلاب اسلامی را با شکست روبه‌رو می‌کرد. این موضوع برای کسانی که به دنبال مذاکره هستند، قابل توجه است.
* به قول مقام معظم رهبری که دیروز گفتند؛ ما شاهد افول آمریکا هستیم. این موضوع را صاحبنظران جهان هم اشاره کردند. اگر‌ سال ۵۷ این اتفاق نمی‌افتاد، آمریکاستیزی و سلطه‌ستیزی مورد توجه دنیا قرار نمی‌گرفت.
* این حرکت جوانان انقلابی در روز ۱۳ آبان یک حرکت خودجوش بود که یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری برآن تأکید داشتند. دانشجویان ما که مقام معظم رهبری و نظام به آنها دل بسته‌اند، باید شبیه چنین حرکت‌هایی را در سطوح مختلفی همچون حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اصلاح جامعه انجام دهند.
* به یاری خداوند متعال و ایستادگی مردم انقلاب اسلامی، آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی که با تبلیغات گسترده آنها همراه شده است، به ناکامی می‌انجامد.
* باور این نکته بخصوص با فضای منفی که در داخل و در خارج ایجاد شده، قدری سخت است. همه ما کم‌وبیش تحت‌تأثیر جنگ رسانه‌ای دشمن هستیم. در چنین فضایی باور اسقاط‌شدن ابزارهای تحریمی آمریکا برای همه سخت است، اما اگر به اظهارات مسئولان خود آمریکایی‌ها هم با دقت و تأمل گوش فرا دهیم، متوجه این امر می‌شویم.
نمادهای عروسکی
جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور پلاکارد‌هایی که روی آن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و هیهات من‌الذله درج‌شده در دست داشتند. نکته قابل توجه در مراسم راهپیمایی امسال این بود که علاوه بر دانشجویان ایرانی، تعدادی از دانشجویان خارجی نیز که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند، بین راهپیمایان حضور داشتند. همچنین امسال نمادهای عروسکی سران برخی از کشورها و رژیم‌های دشمن ملت ایران در دست راهپیمایی‌کنندگان قرار داشت؛ نماد ملک سلمان پادشاه عربستان، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و... راهپیمایی‌کنندگان همچنین پلاکاردهایی از نتانیاهو در دست داشتند که روی آن واژه «تورقوز آباد» نوشته شده بود و اشاره به گاف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت.
نوحه‌خوانی و غرفه‌های فرهنگی
مراسم 13 آبان امسال همزمان بود با ایام اربعین و ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین (ع). علاوه بر حضور غرفه‌های فرهنگی به منظور تبیین استکبارستیزی و اقدامات خصمانه آمریکا، نوحه‌خوانی به دلیل همزمانی این مراسم با ایام اربعین ‌انجام شد که راهپیمایی‌کنندگان همزمان شعارهای هیهات‌من‌الذله را سر می‌دادند. در غرفه‌ها همچنین نمایشگاه‌های کتاب، کاریکاتور و عکس استکبارستیزی، تومارنویسی برگزار شد و راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم‌ها مشارکت داشتند؛ غرفه‌هایی از سازمان هلال‌احمر، وزارت نفت، سازمان دانش‌آموزی، شهرداری‌های مناطق مختلف و...
موشک ذوالفقار
از نکات دیگر مراسم امسال رونمایی از ماکت موشک ذوالفقار بود. همچنین راهپیمایی امسال مورد توجه ویژه خبرنگاران خارجی قرار گرفت و از سوی 120 خبرنگار، عکاس و فیلمبرداری خارجی پوشش داده شد. در این مراسم تعدادی از  خبرنگاران خارجی در مصاحبه با افراد شرکت‌کننده در این راهپیمایی به‌ویژه دانشجویان  و دانش‌آموزان نظر آنها را در مورد اعمال مجدد تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ایران، تأثیر آن بر زندگی مردم ایران و رابطه ایران و آمریکا پرسیدند.
دلارها روی زمین
راهپیمایی‌کنندگان در مراسم راهپیمایی 13 آبان پرچم آمریکا را به آتش‌کشیدند و در اعتراض به  سوءاستفاده آمریکا از دلار  جهت اعمال فشار و تحریم علیه کشورهای دیگر و ایجاد ممانعت‌ها برای ایران در استفاده از این واحد پولی جهت انجام معاملات تجاری و اقتصادی خود با دیگر کشورها، بنری از عکس‌های صددلاری بر زمین در مسیر حرکت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 13 آبان پهن شده بود که مردم روی آن راه می‌رفتند.


تعداد بازدید :  337