شماره ۱۵۴۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان
صفحه را ببند
ادامه جنجال‌های آذر
یک فیلم و دو ممیزی!

شهروند|  آذر یکی از پرحاشیه‌ترین فیلم‌های یکی دو‌سال اخیر بوده، فیلمی که در زمان اکران درگیری‌هایی میان عوامل فیلم با تهیه‌کننده‌اش نیکی کریمی به میان آمد و بیشترشان کریمی را متهم کردند که همه عوامل را در جهت خدمت به شخص خود به کار گرفته؛ بگذریم از حواشی ایجاد شده میان نیکی کریمی و مربی موتورسوارش در این فیلم...
حالا خبر می‌رسد که حواشی این فیلم هنوز ادامه دارد. این بار البته ماجرا درگیری عوامل نیست و همه چیز به سانسور و ممیزی ربط دارد. این بار ماجرا از آنجا آغاز شد که کارگردان این فیلم از سانسور دوباره فیلمش برای ورود به شبکه نمایش خانگی خبر داد و از آن انتقاد کرد. او گفت که برخی سکانس‌های فیلم بدون اطلاع او حذف شده‌اند.
محمد حمزه‌ای این حرف‌ها را به ایلنا گفته: «بعد از ماه‌ها تلاش، نسخه باکیفیت این فیلم در قالب لوح فشرده و وی او دی به بازار آمد، اما متاسفانه بعد از عرضه عمومی فیلم متوجه شدم که سکانس‌هایی از فیلم بدون اطلاع من حذف شده، هرچند شاید تهیه‌کننده فیلم در جریان این ممیزی‌ها بوده، اما واقعیت این است که حذف این سکانس‌ها با اعتراض تماشاگران همراه شده و خریداران فیلم در تماس‌هایی که با من یا برخی از عوامل فیلم داشتند، نسبت به این مسأله معترض بودند. به‌طور مثال سکانس بازی پژمان جمشیدی در نسخه شبکه نمایش خانگی دچار جرح و تعدیل زیادی شده است.»
ممیزی دوباره این فیلم سر درددل کارگردان را باز کرده: «به نظر می‌رسد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر گروهی برای خود قوانین جداگانه‌ای دارد و اداره‌ها و شوراهای مختلف نظر یکدیگر را قبول ندارند، چراکه این فیلم از زمان ساخت تا نمایش در سینماها کاملا با مجوز وزارت ارشاد ساخته شد و اصلاحات و ممیزهای وزارت ارشاد اعمال شده است، به همین دلیل ممیزی دوباره این فیلم در زمان عرضه در شبکه نمایش خانگی تعجب‌برانگیر است.
این حاشیه اخیر اگرچه توجه خیلی‌ها را در فضای مجازی متوجه این فیلم کرده، اما باید توجه داشت که این نخستین بار نیست که سازنده یک فیلم سینمایی از سانسور دوباره فیلم خود بعد از اکران و هنگام عرضه نسخه ویدیویی خبر می‌دهد...


تعداد بازدید :  301