شماره ۱۵۴۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
4 روش صحیح چیدمان میز غذا

آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در پایان هر هفته میهمانی شام دارند یا اینکه تنها در مناسبت‌های خاص میهمانی می‌گیرید؟ در هر دو صورت خوب است که با روش‌های مناسب چیدن میز غذا آشنا شوید و هنر و سلیقه خود را به دیگران نشان دهید. چیدمان درست میز غذا یکی از نشانه‌های بانوان باسلیقه است. اگرچه این روزها هیچ قانون و قاعده سختی برای چیدن میز شام وجود ندارد، اما ما در این‌جا شما را با چهار چیدمان متفاوت آشنا می‌کنیم.

محل مناسب چیدن
یکی از بهترین روش‌ها، چیدمان به سبک سنتی است: تصویر کلمه FORKS از چپ به راست به این معنی است:F  نشانه چنگال (Fork)، O نشانه بشقاب (شکل)،  Kنشانه چاقو (Knives) و S نشانه قاشق (Spoons). درست است R فراموش شده اما بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.در روش سنتی، تیغه‌های چاقو همیشه رو به بشقاب و دستمال سفره در سمت چپ چنگال یا بالای بشقاب قرار می‌گیرد. البته برای میز شام رسمی‌تر، این چیدمان پیچیده‌تر و شامل انواع قاشق و چنگال
خواهد ‌بود.
چیدمان‌های جایگزین
در این‌جا چند روش منحصربه‌فرد برای چیدن میز شامی شیک معرفی می‌شود. مطمئن باشید همه این روش‌ها به‌روز است.

سرویس کارد و چنگال در یک سمت بشقاب: این روش هم برای شما و هم استفاده میهمان شما آسان است. همان‌طور که در شکل می‌بینید یک چاقو، یک چنگال و گاهی اوقات یک قاشق در یک نقطه و یک طرف بشقاب قرار می‌گیرند.

سرویس کارد و چنگال در بالای بشقاب: این نوع چیدمان کمی امروزی‌تر است و به شما مجال می‌دهد تا در یک میز شام کوچک، فضای بیشتری برای پذیرایی از چند میهمان بیشتر داشته باشید.

همه چیز در کنار هم داخل بشقاب : در این مدل چیدمان، سرویس کارد و چنگال داخل دستمالی تا شده گذاشته می‌شود و درست در مرکز بشقاب قرار می‌گیرد. اگر بشقابی برای سالاد دارید دستمال را بین دو بشقاب و بقیه ظروف را در بالای بشقاب بگذارید.

سرویس کارد و چنگال داخل جام یا دستمال در مرکز میز: این مدل بیشتر برای میهمانی‌های خانوادگی به کار می‌رود و کمک می‌کند تا افراد هر چیزی را که نیاز داشتند خودشان بردارند. همچنین اگر میهمانی سرزده به خانه‌تان آمد، این مدل آسان‌ترین و سریع‌ترین روش چیدمان میز است.


تعداد بازدید :  890