شماره ۱۵۴۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
باتری دزدی پسرخاله‌ها

شهروند| سارقانی که با شیوه‌ای خاص باتری‌های خودرو‌های شهروندان در مناطق غربی پایتخت را به سرقت می‌بردند، در تهرانسر دستگیر شدند.
 در پی وقوع سرقت‌های متعدد باتری خودرو‌های ۲۰۶‌ هاچ‌بک و صندوق‌دار مناطق غرب تهران که بدون تخریب صورت می‌گرفت، کشف و دستور دستگیری سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفت. طی بررسی‌های انجام شده از دوربین‌های مداربسته محدوده‌ای که باتری خودرو‌ها سرقت شده بود، مشخص شد فردی به تنهایی با پای پیاده ضمن استفاده از یک ماسک پارچه‌ای بر صورت، یک آچار کوچک از آستین خود خارج و از زیر در موتور اقدام به باز کردن آن می‌کرد، سپس با استفاده از آچار، باتری را باز و کمی دور‌تر از محل پارک خودرو در بین شمشاد‌ها یا آبراه کنار خیابان پنهان کرده و با استفاده از تلفن، محل باتری را به پسرخاله خود می‌گفت و به صورت سریالی باتری‌های متعددی را از خودرو‌ها باز و پنهان می‌کرد.
پسرخاله این فرد پس از دور شدن این فرد از محل پنهان کردن  باتری در زمانی مناسب با خودرو ۲۰۶ سفید رنگ به محل مراجعه و باتری‌های سرقتی را جمع‌آوری می‌کرد، تا بدین ترتیب کسی به آنها شک نکند و نیز پلاک خودرویشان در تصاویر دوربین‌های مداربسته ضبط نشود.
تیم عملیات با شناسایی محل‌هایی که بیشترین وقوع سرقت اتفاق می‌افتاد، به صورت نامحسوس نسبت به کنترل تردد و شناسایی دو نفر اقدام کردند. سارقان با رویت مامورانی که در کمین آنها بودند، اقدام به فرار می‌کنند که پس از 40دقیقه تعقیب و گریز موفق به دستگیری آنان در محدوده کیلومتر ۴ بزرگراه شهید لشکری می‌شوند.
 پس از دستگیری مشخص شد سارقان با هم پسرخاله هستند و هر دوی آنها ۳۰‌سال دارند و قوی هیکل و دارای سوابق متعدد شرارت هستند.  در بدو دستگیری تعداد ۸ دستگاه باتری کشف شد و پس از بازجویی اعتراف کردند که مدت‌هاست با این روش در مناطق غرب تهران روزانه بین ۸ تا ۱۰ باتری مربوط به خودرو‌های ۲۰۶‌هاچ‌بک و صندوق‌دار سرقت می‌کنند و هرکدام از باتری‌ها را به مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان به مالخر در یکی از شهر‌های اطراف تهران می‌فروشند.


تعداد بازدید :  752