شماره ۱۵۴۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
از ابتدای امسال تاکنون 465 عنوان کتاب در نشستهای کتاب‌خوان مدرسه ای به اشتراک گذاشته شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 465 عنوان کتاب در قالب 93 نشست کتاب‌خوان مدرسه ای و بسیاری برنامه های متنوع فرهنگی توسط کتابداران در مدارس اجرا شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری،فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در آستانه یوم ا.. 13 آبان و روز دانش آموز در خصوص تعامل کتابخانه ها و مدارس اظهار داشت: کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم است و چنانچه افراد را از کودکی در خانواده و در مدرسه با کتاب مانوس کنیم بی شک نسلی آگاه و دانا تربیت خواهیم کرد که منجر به رشد و توسعه جامعه می شود و در همین راستا تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اداره کل آموزش و پرورش منعقد شد. به گفته وی، به اشتراک گذاری 465 عنوان کتاب بین  دانش آموزان در قالب برگزاری 93 نشست کتاب‌خوان مدرسه ای، اجرای 114 نشست جمع خوانی کتاب در مدارس، برگزاری 55 مسابقه مکتوب کتابخوانی، اجرای 85 نشست قصه گویی از اقدامات انجام شده کتابخانه ها در مدارس استان از ابتدای امسال تاکنون بوده است.
خلیل مقدم، تلاش برای تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان با بهره گیری از بازی های بومی و محلی را از جمله اقدامات خلاقانه این اداره کل جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: کتابداران با بهره گیری از کتاب های تاریخ استان تلاش دارند تا ضمن احیای بازی های بومی استان، نشاط و شادابی و فرهنگ کتابخوانی را در بین کودکان تقویت کنند.

 


تعداد بازدید :  339