شماره ۱۵۴۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
شادمانی هواداران استقلال پس از ناکامی پرسپولیس در فینال آسیایی حادثه مرگباری رقم زد
کری‌خوانی سرخابی‌ها به خون کشید

شهروند| کری‌خوانی سرخابی‌های حادثه خونینی را رقم زد. این‌بار درگیری طرفداران این دو تیم نه در تهران و در حاشیه بازی فوتبال که کیلومترها دورتر در روستای دورافتاده زرنه در استان ایلام رخ داد. حادثه‌ای که در آن مرد 35 ساله‌ای به ضرب گلوله به قتل رسید. این حادثه حوالی ساعت 9 شب شنبه درست پس از پایان بازی پرسپولیس با تیم کاشیما آنتلرز به وقوع پیوست. درواقع کری‌خوانی‌های چند طرفدار تیم استقلال برای جواد محمدی آتش این درگیری را روشن می‌کند و بعد هم در کش‌وقوسی یک گلوله از اسلحه شکاری که گفته می‌شود متعلق به مقتول بوده، این جنایت را سبب می‌شود. نیروهای اورژانس پس از این حادثه جواد را به بیمارستان می‌رسانند اما او به دلیل شدت جراحات و خونریزی حالش وخیم بود و با وجود تلاش کادر پزشکی او در همان بیمارستان جان باخت. متهم این حادثه خونین هم دقایقی بعد از سوی پلیس دستگیر می‌شود و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
باز هم مثل همیشه از کری‌خوانی شروع شد، از شعارهای طرفداران سرخابی‌های پایتخت، دو رقیب سنتی. همان دو تیمی که نه در پایتخت بلکه در کل کشور طرفداران زیادی دارند اما این‌بار طرفداران این دو تیم نه در پایان دربی در تهران بلکه پس از پایان بازی پرسپولیس با نماینده کشور ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا در یکی از روستاهای اطراف شهرستان ایوان در استان ایلام با هم درگیر شدند. ماجرا از این قرار است که پس از پایان بازی و از دست‌رفتن فرصت قهرمانی برای پرسپولیس عده‌ای از طرفداران استقلالی روستای زرنه خوشحال از ناکامی رقیب سنتی اقدام به شادمانی می‌کنند. در همین حال به طرف خانه یکی دیگر از اهالی روستا به نام جواد محمدی می‌روند. جواد یکی از طرفداران دوآتشه پرسپولیس بود و آن‌طور که اهالی روستا می‌گویند او از چند روز قبل از بازی حسابی برای استقلالی‌های این روستا کری‌خوانی کرده بود. همین شده بود تا استقلالی‌های زرنه به طرف خانه او بروند تا جواب کری‌های چندروزه جواد را بدهند؛ اما این کری‌خوانی که ابتدا به‌ظاهر دوستانه بود کم‌کم به نزاع و تنش کشیده می‌شود. اصغر یکی از اهالی روستای زرنه که از طریق برادرش در جریان این حادثه قرار گرفته بود به «شهروند» می‌گوید: «حدود ساعت 9 شب بعد از بازی عده‌ای از جوانان روستا به طرف خانه جواد می‌روند و به دلیل ناکامی پرسپولیس حسابی برای او و چند نفر دیگری که ظاهرا در خانه جواد برای دیدن فوتبال جمع شده بودند، کری می‌خوانند. ابتدا ماجرا مثل همیشه دوستانه بود اما در ادامه این افراد یعنی طرفداران استقلال و پرسپولیس با هم درگیری لفظی پیدا می‌کنند، کار بالا می‌گیرد و درگیری آغاز می‌شود.»
عده‌ای برای پایان‌دادن به این ماجرا پادرمیانی می‌کنند اما فایده‌ای نداشت چون درگیری آنها جدی‌تر شده بود. در آن میان جواد از شدت عصبانیت به داخل خانه‌اش می‌رود و بعد از چند دقیقه با یک اسلحه شکاری برمی‌گردد. با دیدن اسلحه خیلی‌ها می‌ترسند اما هنوز عده‌ای بی‌توجه به این اقدام جواد به کری‌خوانی و درگیری ادامه می‌دهند. به گفته اهالی مقتول قصد داشته با شلیک تیرهوایی آنها را از جلوی منزلش دور کند. در همان لحظه یکی از جوانان روستا به طرف جواد می‌رود و سعی می‌کند اسلحه را از او بگیرد. درگیری این دو نفر جدی می‌شود، جواد قنداق اسلحه را رها نمی‌کند و جوان روستایی هم اصرار داشته هر طور که شده او را خلع سلاح کند که ناگهان گلوله‌ای شلیک می‌شود و جواد روی زمین می‌افتد. بلافاصله ماجرا به اورژانس اطلاع داده می‌شود. نیروهای امدادی جواد را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی یعنی بیمارستان امام‌رضای ایوان می‌رسانند اما حال او خیلی وخیم بود. به گفته یکی از پزشکان این بیمارستان، وقتی جواد به بیمارستان منتقل شد، حفره بزرگی روی شکمش وجود داشت و شدت خونریزی علایم حیاتی‌اش را به صفر رسانده بود. با وجود این کادر درمانی او را به اتاق برده بودند تا شاید بتوانند او را احیا کنند اما زخم جواد کاری‌تر از اینها بود و او دقایقی بعد جان سپرد.
به گفته خلیل خورانی، بخشدار زرنه  قاتل در اختیار پلیس است، درواقع او پس از حادثه خودش را به پاسگاه پلیس معرفی کرده بود. او همچنین درباره جزییات این حادثه هم گفت: «بازجویی از متهم به قتل و خانواده مقتول انجام شده و تحقیقات درخصوص این حادثه ادامه دارد.»  

 


تعداد بازدید :  220