شماره ۱۵۴۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
ایملدا قربانی ناپدری 70 ساله خود شد
20 سال زندان برای به دنیا آوردن نوزاد حاصل از تجاوز جنسی

یکی از قربانیان تجاوز جنسی در السالوادور به جرم به دنیا آوردن فرزند حاصل از تجاوز جنسی به تحمل 20 سال زندان محکوم شد. در این پرونده عجیب که ایملدا کورتز 20 ساله به واسطه تجاوز جنسی ناپدری‌اش باردار شده بود، به جهت این‌که به زعم دکترها قصد سقط جنین داشت، به زندان محکوم شد. سقط جنین در السالوادور غیرقانونی است و مجازات سنگینی دارد.
ماجرا از این قرار است که وقتی مادر ایملدا او را درحال خونریزی و درد شدید یافت، او را به بیمارستان رساند. دکترها گمان کردند که او اقدام به سقط جنین کرده است و در نتیجه با پلیس تماس گرفتند و نیروهای پلیس فرزند ایملدا را صحیح و سالم پیدا کردند.
ایملدا توسط ناپدری 70 ساله‌ای مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود. ناپدری‌اش از 12 سالگی به او تعرض جنسی می‌کرد و ایملدا خودش خبر نداشت که باردار است. اگرچه نوزاد نجات یافت، اما ایملدا به جرم اقدام به قتل فرزندش یک هفته به زندان فرستاده شد.
وکیل ایملدا می‌گوید که این حکم ناعادلانه‌ترین حکمی است که علیه یک زن صادر شده است. دولت حق و حقوق ایملدا را به‌عنوان یک قربانی تجاوز جنسی نادیده گرفته است.
براساس قوانین السالوادور سقط جنین تحت هر شرایطی غیرقانونی است. علاوه بر ایملدا زنان دیگری نیز در اسالوادور هستند که به هر دلیلی نظیر دلایل طبیعی پزشکی جنین‌شان سقط شده است و با مجازات‌های قانونی مواجه شده‌اند. وقتی که ایملدا در بیمارستان بود، ناپدری‌اش به دیدنش رفت و او را تهدید به مرگ کرد. او حتی گفت اگر در این خصوص با کسی حرف بزند، او خودش، خواهر و مادرش را خواهد کشت. یکی نفر در بیمارستان این حرف‌ها را شنید و به پلیس اطلاع داد. در ابتدا پلیس گمان می‌کرد ایملدا این ماجرا را از خودش ساخته است، تا سقط جنین را توجیه کند، تا این‌که آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داد که او راست می‌گفته است. 21 سال است که سقط جنین در السالوادور تحت هر شرایطی ممنوع است، اما حالا پرونده ایملدا این امید را زنده کرده تا استثناهایی در خصوص مواردی نظیر تجاوز جنسی یا قاچاق انسان یا حفظ جان مادر در خصوص سقط جنین در قانون گنجانده شود.


تعداد بازدید :  497