شماره ۱۵۴۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
بعضی تصاویر که توسط آقازاده‌ها یا فرزندان رجل سیاسی منتشر می‌شود همچنان حاشیه می‌سازد
این ژن‌های خوب و دردسرساز

شهروند| «عکسی که دیروز عصر از دانشگاهم گرفتم با چراغ‌های همیشه روشنش.» این پست کوتاه اینستاگرامی را چند روز پیش «زهرا تخشید»، نوه آیت‌الله یزدی از دانشگاه محل تحصیل خود در نیویورک منتشر کرد که در ادامه سر و صدای زیادی را به پا کرد. جار و جنجال هم برای انتشار آن طبیعی بود؛ صاحب این عکس، نوه آیت‌الله محمد یزدی است که در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی در نهادهای مهمی چون قوه قضائیه، شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عمر گذرانده است. از طرفی، این سیاستمدار راست‌گرا منتسب به اردوگاه اصولگرایان است که اتفاقا روی این‌گونه اتفاقات مانور بیشتری می‌دهند و نگاه اخلاق‌گرایانه به این وقایع دارند؛ همین علت هم کافی بود تا رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد. موضع روزنامه اصولگرای «جوان» در این مورد را هم در راستای همین سیاسی‌کاری باید ارزیابی کرد؛ واکنش این روزنامه در نوع خود جالب بود؛ در گزارشی که به این موضوع پرداخته، نوشته شده که  «آن دختر نوه دختریِ آیت‌الله یزدی است، اما چرا گفته نمی‌شود که او دختر دکتر محمدرضا تخشید، رئیس اصلاح‌طلب دانشکده حقوق دانشگاه تهران است.» از زمانی که شبکه‌های اجتماعی در انتشار اخبار، گوی سبقت را از رسانه‌های رسمی ربودند و بیشتر شهروندان درگیر وقایع مختلف شده‌اند، بازار پرداختن به این‌گونه اتفاقات هم داغ بوده که در این گزارش، چند نمونه از آنها را می‌آوریم.
ماجرای عکس‌های نعیما اشراقی
چندی پیش تصاویری نامتعارف از دختر نعیمه اشراقی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ادعا می‌شد او اقدام به کشف حجاب کرده است. اما حقیقت ماجرا این بود که تصاویر دستکاری‌شده بود. نعیمه اشراقی سومین فرزند شهاب‌الدین اشراقی و صدیقه خمینی و هفتمین نوه امام خمینی(ره) است. او چندی پیش عکس‌های دخترش را که در یک مسابقه علمی دانش‌آموزی در خارج از کشور جایزه دریافت می‌کرد در فیس‌بوک خود با دستکاری در لباس دخترش و محجبه‌تر کردن او منتشر کرد؛ این کار باعث واکنش برخی کاربران فیس‌بوک شد.
حاشیه‌های این‌چنینی در مورد بیت امام خمینی (ره) در سال‌های اخیر کم نبوده است؛ چندی پیش هم یک کانال خبری با انتشار عکسی مدعی شده بود که کیف یاسمن اشراقی دختر علی اشراقی، نوه دختر امام خمینی(ره)  و نتیجه امام خمینی (ره) ۳۸۰۰ دلار قیمت دارد که یاسمن اشراقی به این شایعه پاسخ داد و آن را تکذیب کرد. ماجرای حضور محمدرضا گلزار و عکس‌هایی که با نوه‌های امام خمینی(ره) و نتیجه ایشان یاسمن اشراقی انداخته بودند نیز بازتاب زیادی داشت.
قایق‌سواری فرزند ابتکار
«عیسی ‌هاشمی»، فرزند «معصومه ابتکار» از تسخیرکنندگان سفارت آمریکا در ۱۳ آبان‌ماه ۵۸ (خواهر مری) و همسرش «مریم طهماسبی» در شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌کنند. تصاویری هم که در سال‌های اخیر از او منتشر شده، بازتاب زیادی داشته است. یک نمونه آن مربوط به ماجرای قایق‌سواری «عیسی» در آمریکاست. همزمان با انتشار این تصویر، طعنه‌های زیادی هم به معصومه ابتکار زده می‌شد. طعنه‌هایی که در آن گفته می‌شد؛ خانمی که تا دیروز از سردمداران تسخیر سفارت آمریکا بود، امروز فرزندش در همان کشور به خوشگذرانی مشغول است. ابتکار در واکنش به انتشار این تصاویر گفت که پسرم در آمریکا درس می‌خواند و ادامه تحصیل می‌دهد. خودش و همسرش تا فوق لیسانس این‌جا بودند، اما رشته‌ای که می‌خواستند ادامه دهند (مدیریت و راهبری سازمانی) در ایران نبود. به‌هرحال انتخاب افراد مبتنی بر تشخیص خودشان است و تابع نظر والدینشان نیستند.

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
یعنی نبود یک رشته تحصیلی در کشور عذر موجهی برای افتادن به دامان استکبار جهانی به حسا ب میاد؟

تعداد بازدید :  821