شماره ۱۵۴۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
راهنمای خرید از کیش
چی را از کجا بخریم؟!

کیش مراکز خرید زیادی دارد و شاید در لحظات اول شما را دچار سردرگمی کند و ندانید که هر کدام مناسب خرید چه چیزی است، یا اصلا ندانید چه چیزی را بخرید و چه چیزهایی را نه. هر چند که در سال‌های اخیر خرید از کیش آن محبوبیت سال‌های اولیه را ندارد.
اجناس قیمت‌مناسب در کیش
به گزارش ایران تریپ، آنهایی که بارها به جزیره آب‌های آبی بیکران رفته‌اند، می‌گویند در کیش نباید برای خرید عجله کرد و درست است که کیش مراکز خرید زیادی دارد، اما قیمت‌ بیشتر اجناس با بقیه شهرها تفاوت چندانی ندارد و بهتر است اول قیمت‌ها را در شهر خودتان ارزیابی کنید و بعد دست به خرید در کیش بزنید.  مرکز تجاری پردیس۲، مرکز تجاری کیش و مرکز خرید مروارید، سه مرکز خریدی هستند که مسافران همیشگی کیش آنها را  توصیه می‌کنند. از این مراکز خرید می‌توان اجناس باکیفیتی را با قیمت‌های نسبتا ارزان تهیه کرد. در این مراکز خرید انواع و اقسام لباس، کیف و کفش را می‌توان پیدا کرد.
‌گران‌ترین مراکز خرید کیش
گران‌ترین مراکز خرید کیش پردیس ۱، پردیس ۲ و مرکز خرید دامون هستند که هم برای خرید
مناسب اند و هم تفریح. اگر به دنبال اجناس ارزان هستید باید راه مراکز خریدی چون پانیذ، ونوس و مروارید را در پیش بگیرید که اجناسشان هم از نظر کیفی قابل اعتماد است و هم ارزان‌تر است. اگر به دنبال اجناس خیلی ارزان هستید در نزدیکی بازار مروارید سری به بازار لوازم چینی بزنید که اجناسشان معمولا بیشتر از ۲۰‌هزار تومان نیست؛ ضمن این‌که بازار صفین عرب‌ها و مجتمع تجاری پارس خلیج فارس را از یاد نبرید. بیشتر مراکز خرید اصلی کیش در فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند و برای رسیدن به آن نیاز به طی راه‌ زیادی نیست. ازجمله این مراکز خرید می‌توان به پردیس ۱ و ۲، مرکز تجاری کیش و مراکز خرید زیتون و پانیذ اشاره کرد.
خرید وسایل صوتی، ‌تصویری و لوازم خانگی
از قدیم‌الایام  تصور بر این بوده که چون وسایل صوتی و تصویری و گوشی‌های موبایل از راه آب و به وسیله کشتی به جزیره کیش می‌رسند پس قیمت ارزان‌تری دارند؛ ولی از آن سال‌ها مدت‌هاست گذشته و این روزها خرید لوازمی مثل موبایل، لپ‌تاپ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری و سیستم‌های صوتی از جزیره کیش یکی از اشتباه‌ترین کارها است. قیمت بعضی از این لوازم نه‌تنها در جزیره کیش پایین نیست که بالاتر نیز هست و در خوش‌بینانه‌ترین حالت تفاوتی با شهرهای دیگر ندارد. اگر کیش را برای خرید این لوازم انتخاب کردید از گارانتی و داشتن نمایندگی در شهر خودتان مطمئن شوید.
خرید شکلات و لباس
شکلات و قهوه جزو سوغاتی‌های کیش است و در این‌جا قیمت شکلات و قهوه نسبت به شهرهای دیگر پایین‌تر است. تقریبا همه مراکز خرید کیش نیز شکلات‌فروشی‌های زیادی دارند ولی کیش‌بروها معتقدند که در کیش شکلات و قهوه را باید از فروشگاه‌های آرتاکیش خرید. قیمت شکلات در فروشگاه‌های آرتاکیش که در همه مراکز خرید شعبه دارد معقول‌تر و تنوع آن نیز بیشتر است.  لباس ست ورزشی و لباس مجلسی زنانه را باید از بازار پردیس ۱ خرید که تنوع زیادی دارد. برای خرید لباس نوزاد و بچگانه باید به بازار مرجان رفت. پاساژ پارس خلیج فارس و بازار عرب‌ها نیز لباس‌های نوزاد خوبی دارد. برای خرید عطر بازار زیتون بهترین گزینه است و می‌توان به اصل‌بودنش هم اعتماد کرد. خیابان صدف پر از سوپرمارکت و مغازه‌هایی است که می‌توان خرید روزانه را از آنها انجام داد.


تعداد بازدید :  379