شماره ۱۵۴۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# وای_آمپول # نرگس_کلباسی # پیروز_حناچی #عباس_آخوندی

برنده شدن پیروز حناچی در انتخابات شهردار تهران در جلسه روز گذشته شورای شهر همان طور که پیش‌بینی می‌شد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و مورد توجه مردم در فضای مجازی هم قرار گرفت. به ویژه این‌که از روزهای قبل همه منتظر پیروزی عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در انتخابات شهرداری بودند و حرف و حدیث‌های بسیار زیادی هم در این زمینه ایجاد شده بود. در رأی‌گیری انجام شده هم حناچی با 11 رأی و یک رأی بیشتر نسبت به آخوندی توانست به عنوان شهردار تهران برسد. واکنش‌های کاربران به این اتفاق بسیار مهم  و بزرگ را هم می‌توانید با دنبال کردن این هشتگ‌ها در فضای مجازی ببینید. یکی از جالب‌ترین توییت‌ها بعد از انتخاب حناچی به عنوان شهردار جدید تهران هم این بود: تهران حنابندونه!

نام فیلم‌سینمایی «وای آمپول» چند روزی است که سوژه‌ کاربران فضای مجازی شده و برخی از آنها به عدم نظارت مسئولان نسبت به انتخاب نام فیلم‌ها معترض شدند. ابراهیم داروغه‌زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در واکنش به این اعتراضات در توییت خود نوشت: «نامگذاری فیلم‌ها از حقوق مسلّم فیلمسازان است و البته ممکن است با سلیقه و نظر شخصی ما همخوان نباشد، در مواردی هم که شورای پروانه ساخت سینمایی با نام فیلم مخالف است، فقط پیشنهاد داده می‌شود و درنهایت اولویت با نظر فیلمساز است. لطفا دولت را تشویق به اعمال نظر بیشتر نکنید.»

نرگس کلباسی زن نیکوکار ایرانی با اقدامات بسیار موثر خود در یک سال گذشته در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب، فعالیت‌هایش به شکلی ویژه مورد توجه مردم قرار گرفته است. به واسطه اعتماد زیادی که مردم به کلباسی داشتند، بیشترین کمک‌های مردمی توسط یک چهره از سوی او جمع‌آوری شد و پنج روز بعد از زلزله، تیم همراهش در محل مستقر شدند و اقدام به رسیدگی درمورد وضعیت مردم زلزله‌زده کردند. او یک سال قبل وعده ساخت خانه برای مردم زلزله‌زده را با مردم در میان گذاشت و با همین ایده پول زیادی هم جمع کرد. به همین ترتیب در چهار روستایی که در اختیار او قرار گرفته، خانه‌های زیادی ساخته شد و در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت. جالب اینجاست که بسیاری از کودکان هم در این مدت، به خاطر مشکلات روانی ایجادشده ناشی از زلزله تحت مشاوره روانپزشکی انتخاب‌شده از سوی نرگس کلباسی قرار گرفتند و درمان شدند. او به صورت روزانه گزارش مالی شفافی هم از فعالیت‌ها و روند ساخت‌وساز، همچنین افتتاح خانه‌ها در صفحه اینستاگرام خود به مردم ارایه می‌دهد. به این ترتیب او یکی از مهمترین نام‌هایی است که تقریبا همه جا درباره خودش و کارهای بزرگی که انجام داد، حرف زده می‌شود.


تعداد بازدید :  341