شماره ۱۵۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
رازهای انتخاب یک کفپوش مناسب

انتخاب کفپوش مناسب برای هریک از بخش‌های خانه کار آسانی نیست و در انتخاب یک کفپوش خوب باید عوامل مختلفی مانند؛ هزینه، مدل، کیفیت و تناسب را درنظر گرفت.
همچنین هر بخش خانه به یک نوع کفپوش با ویژگی‌های مناسب آن نیاز دارد. قطعا نوع کفپوشی که برای اتاق نشیمن شما انتخاب می‌شود، با کفپوش ضدآبی که برای حمام استفاده می‌شود، بسیار متفاوت است. همچنین کفپوش اتاقی که رفت‌وآمد در آن زیاد است، با اتاق خواب و اتاق‌هایی که رفت‌وآمد کمتری در آن‌جا شکل می‌گیرد نیز، متفاوت خواهد بود. مطلب زیر نوع کفپوش چوبی مناسب برای بخش‌های مختلف یک خانه را به شما معرفی کرده و تصمیم‌گیری شما را برای انتخاب یک کفپوش خوب آسان‌تر می‌سازد.
اتاق نشیمن/ غذاخوری
تقریبا هر کفپوش چوبی برای اتاق نشیمن عالی به نظر می‌رسد. مهمترین جنبه آن سبک و حس آن کفپوش است که باید درنظر گرفته شود. کفپوش چوب بلوط، سطح گرم و غنی دارد و به اتاق نشیمن شما حس راحتی و آرامش می‌بخشد. اما اگر به دنبال یک حس سرد هستید، سایه تیره‌تر این مدل پیشنهاد خوبی است و اگر رنگی همه منظوره و پرزرق‌وبرق می‌خواهید، پس رنگی بین روشن و تیره را انتخاب کنید.
راهرو
صدای بلند قدم‌ها و کفش افراد قطعا کفپوش چوبی محکم و سختی را می‌طلبد. یک کفپوش لمینت برای تمیزکردن بسیار آسان و مهمتر از همه به دلیل سختی و محکمی مناسب یک راهرو خواهد بود. برای انتخاب رنگ کفپوش این مکان، باید توجه کنید که یک کفپوش چوبی تیره و براق، یک راهروی کوچک را کوچک‌تر نشان می‌دهد و این درحالی است که استفاده از کفپوش روشن‌تر یا ترکیبی از رنگ سفید یا کرم باعث می‌شود فضای راهروی شما بزرگتر به نظر برسد.
آشپزخانه
پاشیده‌شدن مواد هنگام آشپزی امری اجتناب‌ناپذیر است و یک کفپوش لمینت انتخاب مناسب و عالی برای آشپزخانه شما خواهد بود، زیرا تمیزکردن این نوع کفپوش بسیار آسان بوده و به ندرت جای لکه روی آن باقی می‌ماند. البته رنگ روشن آن بسیار مناسب فضای آشپزخانه است.
نگهداری و تمیزکردن کفپوش با روکش‌های لاکی نیز برای آشپزخانه بسیار مناسب است، زیرا روکش لاکی آن‌که روی سطح کفپوش قرار دارد، آن را در مقابل ریزش مواد غذایی و سوختی حفظ می‌کند. هرچند با وجود لایه محافظ، باید پس از هر آشپزی کفپوش را کاملا تمیز کنید، چون مواد غذایی در بلندمدت می‌توانند به لکه‌های سخت تبدیل شوند.
اتاق خواب
برای انتخاب کفپوش اتاق خواب اغلب ظرافت و طبع گرم درنظر گرفته نمی‌شود. در اتاق خواب که دکوراسیون آن غالبا تغییر می‌کند، کفپوش چوبی انتخاب خوبی خواهد  بود و بیشترین همخوانی را با طراحی‌های داخلی دارد. برخلاف فرش، این نوع کفپوش، بو را جذب نمی‌کند و برای افرادی که به گردوخاک و انواع آلرژن‌ها حساسیت دارند، گزینه بسیار عالی است. به‌طورکلی از نگاه سنتی، کفپوش‌های چوبی وسایل اتاق را ارزش‌دارتر و قیمتی‌تر نشان می‌دهد.
حمام
به‌عنوان یک قاعده کلی، در حمام و فضاهایی که سطح بالایی از رطوبت و نم وجود دارد، نمی‌توان از کفپوش چوبی استفاده کرد. حتی مستحکم‌ترین کفپوش‌های چوبی هم نمی‌توانند در برابر رطوبت و نم مقاوت کنند، پس تعجبی ندارد اگر بگوییم این نوع کفپوش‌ها گزینه اصلا مناسبی برای حمام‌ها نیستند.
درمورد بامبو قضیه کمی فرق می‌کند؛ اگرچه این گیاه در مناطق استوایی رشد می‌کند (که البته به‌طور طبیعی یک محیط مرطوب است) اما نسبت به کفپوش‌های چوبی کمی بهتر با رطوبت مقابله می‌کند. البته به یاد داشته باشید که بیشتر چوب‌ها جاذب رطوبت هستند و همانند یک اسفنج به تدریج افزایش حجم پیدا می‌کند. بامبو و لمینت نسبت به کفپوش‌های چوبی مقام‌تر هستند اما به هرحال باید در انتخاب خود دقت کنید. یک کفپوش لمینت محافظ آب نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که در برابر آب مقاوم‌تر است و جایگزین مناسبی برای کفپوش‌های چوبی خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  336