شماره ۱۵۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# جوانان_نوازنده #نیروی_انتظامی # حسین_انتظامی‏ # تجاوز_به_کودکان_شوشتر # سلبریتی_های_دوران_ما‏

ویدیوی برخورد چند ناشناس به سه جوان هنرمندی که در خیابان درحال ساززدن هستند، به یکی از جنجالی‌ترین مطالب مورد بحث در فضای مجازی تبدیل شده است. برخورد فیزیکی تند صورت گرفته با این سه جوان و جمع‌کردن ساز‌های آنها در مقابل مردم تقریبا در تمام شبکه‌های اجتماعی یکی از پربازدید‌ترین ویدیو‌های منتشرشده بود و انتقادهای زیادی را هم به دنبال داشت. اگر به هر دلیلی تاکنون این ویدیو را در توییتر،‌ کانال‌های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی ندیده‌اید، در هرکدام از این شبکه‌ها می‌توانید هشتگ جوانان نوازنده یا نیروی انتظامی را سرچ کنید تا هم در جریان اتفاق قرار بگیرید و هم واکنش‌های مردم به این حادثه!

اعلام سرپرستی حسین انتظامی و تغییر رئیس سازمان سینمایی هم در صفحات فرهنگی رسانه‌های مجازی، بحث‌های فراوانی ایجاد ‏کرد. درحالی‌که برخی از رسانه‌ها با این گمانه‌زنی‌ها که «مسئولیت گرفتن حسین انتظامی در سازمان سینمایی، موجب روشن ‏شدن بسیاری از گوشه‌کنارهای تاریک سینمای ایران خواهد شد» به استقبال انتخاب او رفته بودند، کاربری با انتشار  قسمتی از ‏مصاحبه انتظامی در‌سال 93 بحثی جالب در شبکه‌های اجتماعی به‌وجود آورد. انتظامی در آن مصاحبه گفته بود: «اگر 60‌درصد ‏مطالب هر نشریه‌ای با توجه به قرآن، اصول 24گانه قانون اساسی، فرهنگ ایثار و شهادت، ‌اقتصاد مقاومتی، ‌زبان فارسی به ‏عنوان عنصر هویت بخش و... اختصاص داشته باشد یارانه او سه برابر خواهد شد.‏»

افشاگری‌های انجام‌شده پیرامون تجاوز یک نگهبان پارک به کودکان در شهر شوشتر به قدری با واکنش تند مردم در فضای مجازی روبه‌رو شد که هشتگ آن به ترند برتر تبدیل شد. مردم با راه‌اندازی کمپین‌های بزرگ خواهان حمایت از خانواده این کودکان که به خاطر ترس از آبرو حتی از نگهبان پارک متجاوز شکایت هم نکرده‌اند، هستند و از نیروهای انتظامی و امنیتی و مسئولان خواسته‌اند که رسیدگی کامل به این پرونده داشته باشند. در خبرها همچنین آمده که خانواده این کودکان به قدری کم‌بضاعت هستند که نمی‌توانند درصورت نیاز وکیل برای پیگیری پرونده استخدام کنند.  

گفته‌های جدید تینا پاکروان که چندی‌ است با فیلم لس‌آنجلس تهران بر پرده سینماهاست و البته در فضای مجازی به‌واسطه انتقادات ‏موجود از فیلمش بیشترین انتقادات را تحمل کرده، باعث شد حتی بیشتر از روزهای قبل سیبل عده‌ای از مخالفان فیلمش- و البته ‏روند معیوب سینمای ایران- قرار گیرد. پاکروان که گفته بود «متاسفم که مردم ما را از خودشان نمی‌دانند» و افزوده بود:«ما هم ‏دراین شرایط حالمان خوب نیست.» در ادامه  هم که وی به انتقادها از سلبریتی‌ها و شیوع حمله‌‌های پرشمار در فضای مجازی انتقاد کرده ‏بود، برعکس آن‌چه فکر می‌کرد نه‌تنها نتوانست منتقدان و معترضانش را قانع کند، بلکه حتی مجبور به تحمل هجمه‌های بیشتری ‏هم شد. در این بین پاسخ یکی از کاربران به تینا پاکروان بیشترین توجه را به خود جلب کرده بود که نوشته بود: «مردم به شما ‏اعتماد ندارن چون میدونن که در یه سیستم عادلانه شما موفق نشدین و فقط و فقط به کمک سرمایه خانوادگی از بیست‌وچند سالگی ‏تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگر، مدیر تولید و... شدین. شما خودتون فیلم خانوم رو تهیه میکنین خودتون میسازین خودتونم میشین ‏نقش اول فیلم؛ کدوم بازیگر زن تو‌هالیوود از ابتدا تا حالا چنین قدرتی داشته. شما قدرتی رو به کمک پول دارید که مریل استریپ ‏با چند اسکار نداره. تازه فیلمتون خانوم 500 تومن میفروشه و منتقدم مسخرش میکنه. اما شما پشتش دوتا دیگه میسازین. نفرمایید ‏که درس سینما خوندید. صدها درس خونده بیکارن. اونایی که وقتی شما تو دانشگاه فوق گرانقیمت یوسی‌ال‌ای درس میخوندین ‏داشتن با فیلم کوتاهاشون جایزه میگرفتن و الان احتمالا بعضیاشون تو اسنپ تشریف دارن. شما خانم گرامی فردین نیستین که با ‏زور بازو از تشک بیاد سینما رو تکون بده. پوری بنایی هم نیستین... شما نمونه‌ای از سلبریتی‌های دوران مایید و مردم در یه ‏شکل عمومی میدونن که شما به عدالت برنده بازی نشدید.» ‏


تعداد بازدید :  243