شماره ۱۵۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی‌اش در حادثه تصادف استان گلستان درگذشتند
ماجرای تصادفی دردناک و باورنکردنی

شهروند| مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی قربانی یک حادثه تصادف شدند. سیدمحمدتقی نوربخش به همراه معاون و یکی از مدیران در یک خودرو بودند که تانکر حمل سوخت با آنها برخورد کرد و حادثه مرگباری را رقم زد. مدیرعامل و معاونش جان باختند و یکی از مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم بشدت مجروح شد. تیم کارشناسی پس از بررسی‌های لازم سه عامل عدم‌رعایت حق‌تقدم راننده سواری، عدم‌توجه کافی راننده تانکر به جلو و قصور مسئولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن را علت این تصادف اعلام کردند.این در حالی است که در ابتدا شایعه عمدی بودن این حادثه مطرح شده بود که رئیس دادگستری استان گلستان خط بطلانی بر این شایعه کشاند و گفت: با توجه به اعترافات راننده نفتکش عمدی بودن این سانحه تکذیب می شود.
عصر روز پنجشنبه بود که این تصادف رخ داد. مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انجام ماموریت کاری به گلستان سفر کرده بودند. در محور کردکوی به گرگان و در بریدگی معروف به بریدگی لردگاز محدوده ورودی روستای شصت کلاته گرگان بود که خودروی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دچار حادثه رانندگی شد. حادثه‌ای که مرگ‌های تلخی را به همراه داشت. سیدمحمدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در 58 سالگی به همراه عبدالرحمن تاج‌الدین، معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در این حادثه جان باختند، همچنین خلیل حنیف، مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این سانحه رانندگی از خودرو به بیرون پرت و از ناحیه سر و ستون‌فقرات دچار آسیب جدی شد. او درحال حاضر در بیمارستان پنج آذر گرگان بستری شده است. بلافاصله یک تیم کارشناسی برای بررسی این تصادف دلخراش صحنه را بررسی کردند. تحقیقات و اظهارات شاهدان و بررسی تصاویر صحنه وقوع این حادثه نشان می‌داد راننده خودروی حامل مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و همراهان با عدم‌رعایت حق‌تقدم اقدام به دورزدن کرده و خودروی تریلی نیز که درحال طی مسیر مستقیم خود بوده، به دلیل فاصله کم و بدون توجه کافی، به خودروی «تویوتا» حامل مسئولان برخورد کرده که منجر به این حادثه دلخراش شده است.
بر همین اساس صبح  جمعه رئیس پلیس راه گلستان علت حادثه تصادف رانندگی خودروی  نوربخش را سه عامل عدم‌رعایت حق‌تقدم راننده سواری، عدم توجه کافی راننده تریلی به جلو و قصور مسئولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن اعلام کرد.
سرهنگ علی عبدی در این رابطه گفت: «بر اساس بررسی‌های انجام شده درخصوص علت تصادف روز پنجشنبه که منجر به مرگ مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی کشور شد، سه عامل مشترک در این حادثه نقش داشتند. نخستین علت، بی‌احتیاطی از جانب راننده سواری تویوتا لندکروز به علت عدم‌رعایت حق‌تقدم عبور هنگام دور زدن، دومین علت عدم‌توجه کافی به جلو از جانب راننده تریلی نفتکش و ‌سومین علت مربوط به قصور مسئولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن یا تقاطع غیرهمسطح بوده است. این سه عامل هر یک به‌طور مساوی در بروز حادثه مقصر تشخیص داده شدند. این درحالی است که برطرف نکردن مشکل فنی و هندسی دوربرگردان محل وقوع حادثه و قصور مسئول یا مسئولان و دستگاه‌های ذیربط موضوعی جداگانه است.» رئیس پلیس راه گلستان درخصوص نبود اسکورت برای مسئولان همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «طبق قانون و دستورالعمل ویژه برای مقامات و شخصیت‌ها؛ افرادی که در سانحه دچار صدمه شدند، در رده حفاظتی شامل اسکورت راهور و پلیس راه قرار ندارند.»


تعداد بازدید :  657