شماره ۱۵۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان
صفحه را ببند
مرور جالب‌ترین اتفاقات روز از تبریز و اصفهان تا تهران این روزها ابری
اولین زن سخنران در خطبه‌های نماز جمعه

شهروند| زهرا ساعی، نماینده مجلس، دیروز سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز را بر عهده داشت و اکنون می‌توان به او لقب نخستین زن سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر را داد. در سال‌های اخیر تعدادی از بانوان مدیر در جمهوری اسلامی ازجمله رئیس سازمان محیط ‌زیست و سازمان استاندارد خواستار حضور به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه برای تشریح فعالیت‌های اداری و سازمانی بوده‌اند که با وجود موافقت‌های اولیه به سرانجامی نرسیده است. یدالله شیرمردی که آن زمان رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران بود، در مورد عدم حضور ابتکار به‌عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفته بود: «ابتکار به دلیل کسالت و مشغله کاری نتوانست در نماز جمعه تهران حضور یابد.» اما ‌سال 94 بالاخره فهیمه مهمان‌نواز که مدیر کل استاندارد خراسان شمالی بوده، به‌عنوان نخستین زن در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دعوت می‌شود. الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون نیز ‌سال گذشته به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه به کاشان رفته بود. انتخاب سخنران‌ها آن‌گونه که مسئولان برگزاری نماز جمعه گفته‌اند، براساس مصالح کشور، شرایط نظام و خواست مردم صورت می‌گیرد.
نخستین زن سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
مدیر کل استاندارد خراسان شمالی در 17مهرماه 94 به‌عنوان نخستین زن در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران بجنوردی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان سخنرانی کرد. معمولا سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بنا به مناسبت‌های روز و موضوع مبتلابه جامعه انتخاب می‌شوند، اما در خطبه‌های نماز جمعه یک اتفاق نادر افتاد و فهیمه مهمان‌نواز، مدیر کل استاندارد خراسان شمالی به‌عنوان یک مدیر کل خانم در کشور به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان به تشریح فعالیت‌های سازمانی تحت مدیریت خود پرداخت.
فاطمه مقدم
نخستین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه خوی
فاطمه مقدم تبریزی، رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی فروردین ماه ‌سال جاری نخستین زن در این شهرستان بوده که سخنرانی پیش از خطبه را برعهده داشته است. دکتر فاطمه مقدم تبریزی به مناسبت هفته سلامت به تبیین مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت جامعه و تحول نظام سلامت پرداخته بود. 


تعداد بازدید :  1851