شماره ۱۵۵۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
افزایش 50 درصدی صادرات محصولات تولیدی خراسان‌رضوی با حذف ممنوعیت‌ها

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون گردشگر به مشهد می‌آیند و صنعت غذا یکی از موضوعات ویژه ای است که در ایام حضور گردشگران در این شهر مشاهده می کنیم.
به گزارش فیروز ابراهیمی در نشست خبری  با اصحاب رسانه با محوریت برگزاری نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مشهد اظهار کرد: در سطح استان حدود ۵۶۴۸ واحد صنعتی پروانه‌دار با ۱۹۳ هزار و ۴۰۰ اشتغال و سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان فعال است که از این میزان ۶۰۲ واحد با سرمایه ۱۶۲۸ میلیارد تومان و ۴۰ هزار و ۲۰۰ اشتغال در صنعت غذا وجود دارد که این آمارها ۱۳ درصد واحدها، ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها و ۲۱ درصد اشتغال استان را شامل می‌شود. وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ گروه کالای اساسی در استان داریم یادآور شد: از این تعداد در ۱۹ گروه افزایش تولید و در ۶ گروه دیگر کاهش تولید داشته ایم و واقعی شدن نرخ ارز قدرت رقابت را به حوزه صنعت بازگردانده و در حال حاضر بازار‌ها با کالا‌های تولید داخلی پر شده و کمتر واردات را مشاهده می کنیم.
ابراهیمی تصریح کرد: چنانچه  ممنوعیت‌ها وجود نداشته باشدمیزان صادرات محصولات تولیدی استان به بیش از ۵۰ درصد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  142