شماره ۱۵۵۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
«المو» به کمک کودکان پناهجو می‌رود

عروسک‌های سریال تلویزیونی آمریکایی کودکان با نام «خیابان سسمی» سال‌های زیادی کودکان را در سراسر جهان سرگرم می‌کردند. اکنون این عروسک‌ها به اردوگاه‌های پناهندگان راه می‌یابند و کودکان را به آموزش تشویق می‌کنند.
سسمی استریت یا خیابان سسمی مجموعه تلویزیونی آمریکایی برای کودکان و دارای محتوای آموزشی است و با استفاده از انیمیشن، فیلم‌های کوتاه، طنز و اشاره‌های فرهنگی به کودکان برای یادگیری کمک می‌کند.
سریال «خیابان سسمی» که نخستین‌بار در ۱۰ نوامبر ۱۹۶۹ پخش شد، نزدیک به نیم‌قرن است که هنوز از برخی شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود و تاکنون بینندگان بسیاری را به خود جلب کرده ‌است. این سریال که برای کودکان کودکستانی تهیه شده با شوخی‌های فراوان الفبا، شمارش و حساب را به کودکان یاد می‌دهد.
 سریال «خیابان سسمی» اکنون باید به یاری کودکان پناهجو در سوریه، اردن، عراق و لبنان بیاید، زیرا در این مناطق جنگ‌زده امکان دستیابی کودکان به آموزش بسیار دشوار است.
به این ترتیب، المو، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال تلویزیونی «خیابان سسمی» که گفته می‌شود شخصیت عروسکی جناب‌خان در برنامه خندوانه ایران نیز شباهت بسیار زیادی به او دارد، به اردوگاه‌های پناهندگان در اردن راه می‌یابد و با کارهای زیبا و خنده‌دار به کودکان می‌آموزد که هر فردی دارای توانایی‌های خاص خویش است. قرار بر آن است که حدود ۹‌میلیون کودک پناهجو بتوانند به این برنامه‌ها دسترسی پیدا کنند.

 


تعداد بازدید :  418