شماره ۱۵۵۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# زلزله_کرمانشاه #پرچم_ژاپن # سام-درخشانی-کانادا

زلزله شدید 6.4 ریشتری که باز هم مناطق غربی کشور به‌ویژه استان کرمانشاه را لرزاند، به مهمترین سوژه مورد بحث در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. از آنجایی هم که ‌سال گذشته زلزله کرمانشاه خرابی‌های زیادی را بر جای گذاشت و باعث کشته‌شدن تعدادی از هموطنان شد، زلزله شدید اخیر باز هم باعث نگرانی مردم ایران شد. از همان لحظات ابتدایی هم مردم در شبکه‌های اجتماعی پیگیر خسارت‌های احتمالی این زلزله بودند. البته این اتفاق باعث شد افکار عمومی باز هم به شکلی جدی موضوع وضع مردم زلزله‌زده در یک‌سال گذشته را مورد بررسی و تحقیق قرار بدهند و این مسأله که هنوز برخی از هموطنان در کانکس و چادر زندگی می‌کنند، باعث انتقاد شدید مردم شد. قطع برق و اینترنت هم دو مشکل اساسی به وجود آمده در مناطق زلزله‌زده بود که با پیگیری مسئولان این مشکل رفع شد.
 
با دنبال‌کردن این هشتگ در فضای مجازی به فحاشی و موضع‌گیری شدید هواداران پرسپولیس و تراکتورسازی می‌رسید. جنجالی که از چند روز قبل از شروع مسابقه شروع شد و تا الان که نزدیک به دو روز از بازی گذشته است، هم ادامه دارد. سوژه اصلی مورد بحث در این موضوع هم استفاده هواداران تراکتورسازی از پرچم کشور ژاپن در ورزشگاه آزادی بود و تشویق کاشیما آنتلرز بود که توانست در فینال با پشت‌سرگذاشتن پرسپولیس به قهرمانی آسیا برسد. برخی عوامل باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده‌اند این پرچم به خاطر بازیکن ژاپنی این تیم از سوی هواداران به ورزشگاه وارد شده اما تشویق کاشیما و حتی استفاده از پرچم کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد که علت استفاده از پرچم ژاپن چیز دیگری بوده است. با این حال التهاب روی سکوها و درگیری هواداران پرسپولیس و تراکتورسازی به شکلی ادامه دارد که از حالا خط و نشان‌کشیدن‌ها برای بازی برگشت جنجالی در تبریز هم آغاز شده است.
 
روز گذشته یکی دیگر از بازیگران تلویزیون درباره به دنیا آوردن فرزندش در کانادا سخن گفت تا این موضوع که یک زمانی انتقادات فراوانی را از سلبریتی‌های وطنی موجب شده بود، یک‌ بار دیگر در فضای مجازی داغ شود. سام درخشانی در این گفت‌وگوی جنجالی گفت که اقامت کانادا را دارد و خواسته با تولد فرزندش در کانادا به او هدیه بدهد. سام البته حرف‌های جنجالی دیگری هم زد. او با استناد به فروش بالای فیلم تگزاس خودش را یک ستاره پولساز نامید و گفت: «اگر شانس داشت و مثلا در آینه بغل بازی می‌کرد، بی‌تردید او نیز می‌توانست در کنار گلزار سهمی از فروش آن فیلم داشته باشد.» سام درباره سفر پرحاشیه گروه تئاتر شب کاری به کانادا هم گفت که سفر فقیرانه‌ای بوده و برای کل گروه یک خانه گرفته بودند که همسر سام درخشانی اجازه نداده با بقیه بازیگران و عوامل در یک خانه زندگی کند. سخنان سام درخشانی در این گفت‌وگو در فضای مجازی سروصدای فراوانی ایجاد کرد، به‌خصوص که زمان سفر گروه شب‌کاری ادعا کرده بود که به خاطر مردم به این سفر نمی‌رود. گفته‌های سام درباره دلیل به دنیا آوردن فرزندشان در کانادا نیز در سایت‌ها و کانال‌های مجازی بسیار داغ شد. عده‌ای از کاربران به انتقادات تندوتیزی از او دست زدند و البته عده‌ای نیز حق را به او دادند و عقیده داشتند هرکس حق دارد برای زندگی خود و فرزندش تصمیم بگیرد و دلیل ندارد تصمیماتش را به خاطر خوشایند دیگران
 تغییر دهد.


تعداد بازدید :  435