شماره ۱۵۵۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر
صفحه را ببند
CQ از در رفاقت وارد شد
کی‌روش دیروز برخی منتقدانش را دعوت کرد و با نرم‌ترین لحن ماه‌های اخیر با آنها گپ زد

شهروند| کارلوس کی‌روش این‌بار برخلاف تصورها عمل کرد. او در فاصله 40 روز تا شروع جام ملت‌های آسیا جلسه‌ای را ترتیب داد و از برخی منتقدانش در رسانه‌ها دعوت کرد تا پای صحبت‌های او بنشینند؛ جلسه‌ای که مرد پرتغالی نام آن را تولد 8 سالگی حضورش در ایران گذاشته بود. البته حتی حرف‌های دیروز کی‌روش هم بدون حاشیه و باب میل همگان نبود و باز هم انتقاداتی را به همراه داشت.
درازشدن دست دوستی به سوی رسانه‌ها
با این‌که از همه رسانه‌ها به جلسه خصوصی با کی‌روش دعوت به عمل نیامده بود؛ اما به ‌هر حال چیزی که از صحبت‌های دیروز کی‌روش برمی‌آمد، درازکردن دست دوستی به سوی منتقدانش بود. نشست قبلی مرد پرتغالی به دلیل درگیری دستیار او با یک خبرنگار و همچنین مصاحبه‌نکردن با خبرنگاران در اردوی اخیر تحریم شده بود و این‌بار شاید برای  نخستین‌بار در طول سال‌های اخیر کی‌روش برای آشتی و دوستی پا پیش گذاشت. او نام این جلسه را جشن تولد 8 سالگی حضورش در ایران عنوان و برخی خاطرات حضورش در ایران را با آنها مرور کرد.
معرفی برانکو به‌ عنوان سرمربی بعدی!
کارلوس کی‌روش هر چند سعی می‌کرد روز بدون حاشیه‌ای را سپری کند، باز هم به صورت غیر مستقیم به برانکو طعنه زد: «شما مربی بعدی‌تان را هم می‌دانید و از قبل اعلام شده است! ایشان هفته قبل اعلام کردند که قرار است اخراج شوم!» او به مصاحبه اخیر برانکو که البته از سوی این مربی کروات تکذیب شد، اشاره کرده و از پایان کار خود با ایران بعد از جام ملت‌ها خبر داده است: «در ذهن خود آقای تاج هم بود که این رابطه کاری برای ۴‌ سال آینده ادامه داشته باشد؛ اما بعضی‌ها کاملا مخالف حضور من در این‌جا بودند و هستند. بعد از جام ملت‌ها هم تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که بهترین آرزوها را برای ایران داشته باشم. احتمالا سعی می‌کنم کار دیگری پیدا کنم.»
رکوردهای کی‌روش در ایران
در این نشست کارلوس کی‌روش علاقه زیادی داشت که آمارها و موفقیت‌هایی را که در ایران به دست آورده، یادآوری کند. او همه را به یاد روز اول حضورش در ایران انداخت که تنها دغدغه ایرانی‌ها صعود به جام‌جهانی 2014 بود. کی‌روش آرزویش را حضور در پنجمین جام‌جهانی دانسته که در صورت دستیابی به آن صاحب یک رکورد ویژه
خواهد شد. همچنین او از مرز 100 برد در بازی‌های ملی گذشته که از این حیث هم یکی از 7 مربی برتر جهان است. مرد پرتغالی شکست برابر لبنان را یکی از تلخ‌ترین خاطرات خود عنوان کرده اما حذف‌شدن توسط عراق در جام ملت‌های آسیا 2015 را اتفاقی دانسته که هنوز در گلویش گیر کرده است!
منتقدان CQ راضی نشدند!
با وجود برگزاری نشست دیروز با برخی از منتقدان، کی‌روش هنوز هم مخالفان زیادی در ایران دارد. صحبت‌های او در نشست خبری اخیرش که با تحریم اکثر رسانه‌ها مواجه شده بود، واکنش‌های زیادی رادر پی
داشته است. از سویی برخی معتقدند که کارلوس کی‌روش با زیرکی قصد دارد باز هم مجوز حضورش در ایران را 4‌ سال دیگر تمدید کند و تا جام‌جهانی 2022 باقی بماند. از سویی دعوت‌نشدن برخی از رسانه‌های منتقد کی‌روش به این نشست در نوع خود جای سوال داشت؛ اگر چه مرد پرتغالی همه رسانه‌ها را به حمایت از تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا تشویق کرده است.
پایان راه مشترک کی‌روش با ایران؟
از صحبت‌هایی که کی‌روش مطرح کرده، این‌طور برمی‌آید که همکاری مشترک او با فدراسیون ایران بعد از 8‌ سال با پایان جام ملت‌های آسیا دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد. البته او یک‌بار هم قبل از جام‌جهانی 2018 صحبت‌های مشابهی را بیان کرد و حتی گفت جانشین‌اش مشخص شده است اما دیدیم که همچنان به کارش ادامه داد. باید دید این‌بار فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و البته مردم چه نظری درباره ادامه همکاری با کی‌روش خواهند داشت. شاید بخش اعظمی از سرنوشت این مربی در ایران به نتایجی بستگی دارد که در جام ملت‌های آسیا
کسب  می‌کند.


تعداد بازدید :  187