شماره ۱۵۶۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
زنبیل

برنج ایرانی گران شد، خارجی ارزان!
ایسنا| رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: «کمبودی در بازار وجود ندارد و  فعالان بازار تنها شاهد افزایش قیمت برنج ایرانی و کاهش قیمت برنج خارجی هستند.» محمد آقاطاهر درباره وضع این روزهای بازار برنج گفته است: «شرایط عرضه برنج بسیار مناسب است و تنها در پی انتشار اخباری مبنی بر صادرات برنج ایرانی قیمت این محصول با افزایش ۱۰‌درصدی مواجه شده است. در برنج وارداتی نیز صدور مجوز واردات یک‌ماه زودتر از سال‌های گذشته و آغاز فرآیند واردات از ابتدای آذرماه، افت قیمت برنج وارداتی را به دنبال داشته است.» رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از عدم کمبود در بازار خبر داد و تأکید کرد:  «در پی مشکلات به وجود آمده در فرآیند تولید روغن مایع و جامد، میزان تولید با نیاز بازار سنخیت ندارد و در کنار آن به دلیل فاصله سود بسیار کم خرید عمده‌فروش و قیمت تعیین‌ شده، محصول روغن با قیمت بیشتری نسبت به قیمت درج‌شده بر محصول در بازار عرضه می‌شود.»

کالای بدون برچسب نخرید
ایسنا|  سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: «مردم از خرید کالاهایی که قیمت روی آنها درج نشده، خودداری کنند.» سیامک آقایی با اشاره به اجرای طرح تشدید بازرسی از صنوف استان می‌گوید: «این طرح از 10 آذر شروع شده و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد. در فرآیند اجرای این طرح، ناظران این سازمان با بازدید سرزده از صنوف استان عملکرد آنها را رصد می‌کنند. هرچند ناظران چگونگی فعالیت واحدهای صنفی را زیرنظر دارند ولی بدون ‌شک تعداد این ناظران پاسخگوی رصد ذره‌بینانه کلیه واحدهای صنفی نیست.» براین اساس، از شهروندان انتظار داریم درصورت مشاهده تخلفاتی چون گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور خرید، فروش کالاهایی که قیمت روی آنها درج نشده و... با سامانه 124 تماس بگیرند و موضوع را به بازرسی اطلاع دهند تا در اسرع‌وقت با متخلفان برخورد شود.»

کاهش قیمت طلا و سکه
ایلنا| رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت: «قیمت سکه و طلا در بازار روند کاهشی را دنبال خواهد کرد.» محمد محمدولی در این‌باره گفته است: «از هفته گذشته تا دو روز اخیر روند کاهشی را در قیمت سکه و ارز شاهد بودیم اما در دو روز گذشته بانک مرکزی 500تومان قیمت ارز را افزایش داد که باعث افزایش قیمت سکه و طلا شد اما با سیاست‌های بانک مرکزی امروز مجدد قیمت‌ها اندکی کاهش یافته است. سکه طرح جدید 3‌میلیون و 720‌هزار تومان، سکه طرح قدیم 3‌میلیون و 550‌هزار تومان، نیم‌سکه یک‌میلیون و 950‌هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 130‌هزار تومان و سکه گرمی 650‌هزار تومان است. درحال حاضر هم یک مثقال طلای 17عیار در بازار یک‌میلیون و 455‌هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار 335‌هزار و 900 تومان است.»


تعداد بازدید :  253