شماره ۱۵۶۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#عادل_فردوسی_پور #کی_روش_برانکو #سطان_جنگل #کفتار #مهناز_افشار# اقبالی # پرویز_ پرستویی

درخواست و صحبت‌های عادل فردوسی‌پور درباره پایان‌دادن به دو قطبی برانکو و کی‌روش در فوتبال ایران یکی از سوژه‌های مهم مورد بحث در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور شده است. اشاره اشتباه عادل به مصاحبه برانکو با سایت کروات علیه کی‌روش که اشتباه در ترجمه جنجالی آن در سایت برنامه نود رخ داده بود،‌ واکنش تند هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت؛ چرا که برانکو این حرف‌ها را تکذیب کرده و عادل به این مسأله اشاره‌ای نکرد. از طرفی بسیاری از اهالی فوتبال ایران مجری برنامه نود را یکی از علت‌های اصلی ایجاد این فضای مسموم مربوط به اختلاف برانکو و کی‌روش قلمداد می‌کنند. به ‌هر حال یک روز بعد از بازی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی مقابل پرتغال،‌ کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی اختصاصی با ویژه‌برنامه جام‌جهانی خود فردوسی‌پور تندترین مصاحبه ممکن را علیه برانکو انجام داد و دعوا را به اوج رساند. حمایت همه‌جانبه از سرمربی تیم‌ملی از سوی فردوسی‌پور هم چیزی نیست که کسی بتواند آن را کتمان کند. حالا مردم فعال در فضای مجازی در حال حمله به فردوسی‌پور هستند که چطور وقتی خودش نقش بزرگی در ایجاد این جنجال‌ها داشته به دیگران می‌گوید به این دعوا پایان بدهند؟ با دنبال‌کردن هشتگ فردوسی پور متوجه واکنش‌های مردم خواهید شد.
 
مستند حیرت‌انگیز و شاهکار بی‌بی‌سی درباره محاصره یک شیر در بین 20 کفتار بدون تردید پربازدید‌ترین ویدیو منتشرشده در شبکه اجتماعی توییتر بود که به شکلی جالب مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت. یکی از توییت‌های منتشرشده مربوط به این ویدیو دو دقیقه و 20 ثانیه‌ای نزدیک به یک‌میلیون بازدید داشت و کامنت‌های قابل توجهی هم زیر آن ثبت شد. این‌که شیر با وجود داشتن سرعت و قدرت بیشتر فرار را بر قرار ترجیح نمی‌دهد و با تمام کفتارها برای نجات جان خود تا رسیدن کمک مبارزه می‌کند، مهمترین نکته این ویدیو بود که درباره آن بحث می‌شود. توییت یکی از کاربران که نوشته بود: «حتی اگه سلطان جنگل هم باشی، تو سخت‌ترین شرایط باید یکی به کمکت بیاد تا جونت حفظ بشه» هم بیشتر از کامنت‌های دیگر مورد توجه قرار گرفت و به اصلاح توییتری‌ها فیو خورد.
 
دیروز در فضای مجازی دوباره روز مهناز افشار بود و این بازیگر در دو توییت جداگانه بحث‌های پردامنه‌ای را موجب شد. اول‌بار این اتفاق زمانی افتاد که مهناز افشار ادعا کرد که داریوش خواننده ایرانی بهش پیشنهاد داده که در مورد پیشگیری از مرگ بر اثر سوءمصرف مواد مخدر، در مورد نالوکسان اطلاع‌رسانی کند. اگر چه خود مهناز افشار در ادامه نوشته بود که «من نه مصرف‌کننده هستم نه واردکننده» و از پزشکان و داروسازان خواسته بود که «اگر نظر کارشناسی دیگری دارید، بفرمایید»؛ اما ادعای خانم افشار در همین هم مناقشه‌برانگیز شده بود و شماری از کاربران می‌پرسیدند که چرا باید فلان خواننده معروف که بی‌تردید محبوبیت بیشتری در قیاس با مهناز افشار دارد از او خواسته باشد که در زمینه اعتیاد اطلاع‌رسانی کند؟! نظر کاربر دیگری اما دلیل درخواست را روشن می‌کرد: اونا دیدن مهناز افشار برای همه چیز اظهار نظر می‌کنه، گفتن بذار اینم بگیم تا در موردش یه چیزی بگه. متاسفانه سلبریتی‌های ما عادت کردند به این نوع بیانات. رضا کیانیان، پرویز پرستویی و باران کوثری هم همین‌طورن....
مهناز افشار در توییت بعدی خود با این ادعا که «دیگر برای سوت و کف هیچ فرد و جریانی چیزی نمی‌گویم یا کاری نمی‌کنم» یک‌بار دیگر هم بحث‌انگیز شد. این بازیگر در یادداشت بعدی‌اش نوشت: «عمیقا باور پیدا کردم آدمی باید به آن‌چه اعتقاد دارد، عمل کند حتی اگر به خاطر آن مورد نقد یا حمله قرار گیرد و حتی برای آن تاوان دهد. امروز در ابتدای دهه‌ پنجم زندگی دیگر برای سوت و کف هیچ فرد و جریانی چیزی نمی‌گویم یا کاری نمی‌کنم. باور کنید اینجوری زندگی قشنگ‌تره.»
 
در ادامه واکنش‌ها درباره دعوای رخ‌داده در برنامه من و شما؛ پرویز پرستویی هم به این موضوع واکنش نشان داد و در اینستاگرام نوشت: «صداوسیما به احترام آن منتقد مطرح و سرشناس و باسواد و محترم، مجری برنامه، آرش‌ظلی پور را تا اطلاع ثانوی از کار برکنار کرده است. چه خوب که صداوسیما به ما ملت ایران داره یاد میده که باید حرمت شکنی نکنیم. واقعا این حرکت صداوسیما قابل ستایشه. حالا من میخوام صداوسیمای محترم رو ارجاع بدم به کل برنامه‌های هفت که استاد بزرگ جناب آقای مسعود فراستی حضور داشتند و ببینند این بزرگوار چقدر به فیلمسازان و بازیگران ایران و جهان توهین کرده و رکیک‌ترین حرف‌ها را
زده است.»


تعداد بازدید :  370