شماره ۱۵۶۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در جمع مردم شاهرود از توجه ویژه دولت به حقوق بگیران و بازنشستگان در بودجه 98 گفت:
افزایش حقوق 21درصد

این نخستین بار نیست که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به تهدیدهای آمریکا درباره جلوگیری از صادرات نفت ایران از خلیج‌فارس جواب می‌دهد. این بار هم او با همان لحن و ادبیات در مقابل تهدیدها ایستاد و در جمع مردم شاهرود گفت: «آمریکا بداند که اگر بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.»
رئیس‌جمهوری دیروز در جریان سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در ورزشگاه تختی شاهرود با اشاره به این‌که امروز، روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است، گفت: «امروز روزی است که بعد از ۴۰‌سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا برای نخستین بار به پیروزی‌های کم‌نظیری دست یافته‌ایم. ملت بزرگ ایران نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد.» او خاطرنشان کرد: «آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما بود، اما ناموفق شد؛ او به دنبال تحریم ایران و جدا کردن خوزستان و حمله از طریق عفلقیان بود، اما ناموفق شد؛ او همچنین به دنبال تحریم سرزمین ایران و شکستن قدرت این کشور بود، اما ناموفق شد.»
رئیس‌جمهوری با اشاره به عصبانیت تاریخی آمریکا از ایران و ایرانیان، گفت‌: «ملت بزرگ و غیور ایران هرگز در برابر آمریکایی‌ها سر فرود نیاورده و نخواهند آورد؛ آمریکایی‌ها خواستند و اعلام کردند که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کنند و ایران را از تبادل تجاری با دنیا باز می‌دارند؛ او می‌خواست و اعلام کرد که ایران را در منطقه و جهان منزوی خواهد کرد و گفت‌ که به اهدافی که در منطقه در نظر دارد، دست خواهد یافت، اما ملت ایران در همه این نبردها اعلام خواهد کرد که پیروز نهایی خواهد بود.»
او ادامه داد: «امروز رابطه ایران بیشتر از هر زمان دیگری با دنیا برقرار است و ما با همسایگان خود روابطی صمیمی داریم و خواهیم داشت؛ آمریکا قادر نیست رابطه ما با ملت‌های منطقه را که در طول قرن‌ها به‌عنوان همسایه مهربان در کنار هم بوده‌ایم، برهم‌بزند. آنها همچنین قادر نیستند روابط تجاری ما را با منطقه و دنیا قطع کنند. آمریکا باید این را بداند که در سراسر سرزمین ایران، مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود را حفظ خواهند کرد و همچنان ارتباطاتمان را با همسایه‌ها و کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد.»
روحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات آمریکا برای  طرح مجدد موضوع ایران‌هراسی در منطقه و دنیا گفت‌: «آمریکا به دنبال آن است که اروپا، چین و هند و همسایگان ایران را از ایران جدا کند. این‌ درحالی است که ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان خود نیستیم و نخواهیم بود. آمریکا نمی‌تواند میان ایران و همسایگان او و همچنین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کند.»
او با بیان این‌که آمریکا طی ماه‌های اخیر در چندین زمینه در مواجهه با ایران با شکست مواجه شده‌، گفت: «نخستین شکست آمریکایی‌ها تلاش  برای مبارزه با قدرت ایران از طریق جلب نظرات کشورها و سیاستمداران جهان بود، اما به جز دو کشور کوچک و یک رژیم صهیونیستی، هیچ کشوری نه‌تنها  از آنها حمایت نکرد، بلکه همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کردند.»
روحانی در حرف‌هایش به برخی از جزییات بودجه ‌سال ۹۸ هم اشاره کرد و گفت: «در این بودجه ۴۳۳‌هزار‌میلیارد تومان برای بودجه عمومی پیش‌بینی شده است که ان‌شاء‌الله با همت و ایثار مردم و وحدت دولت و ملت و همچنین تلاش نمایندگان این بودجه مصوب خواهد شد و علیرغم میل آمریکا در‌ سال آینده اجرا خواهد شد. در بودجه‌ سال آینده کالاهای اساسی مردم را با قیمتی مناسب تنظیم خواهیم کرد. همچنین به حقوق‌بگیران ثابت که در فشار قرار دارند، در بودجه ‌سال آینده در حد توان و امکان دولت کمک و به حقوق حقوق‌بگیران و بازنشستگان در ‌سال ۹۸، ۲۰‌درصد اضافه خواهد شد.»


تعداد بازدید :  535