شماره ۱۵۶۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
گروه سه نفره سادیست‌ها با مردم تهران چه ‌می‌کردند؟
متهم: با آتش زدن مردم خوشگذرانی می‌کردم

شهروند| آتش‌افروز پارک‌های پایتخت بعد از دستگیری خوشگذرانی و تفریح را انگیزه خود از این اقدام عجیب اعلام کرد. این مرد شرور به همراه نوچه‌هایش در پارک‌ها و فضاهای سبز جنوب تهران مردم را به آتش می‌کشید. بعد از شناسایی و دستگیری این تبهکار بود که مشخص شد وی به اتهام آزار و اذیت سه مرد تحت تعقیب پلیس آگاهی پایتخت بوده است. او در بیابان‌های حاشیه تهران، با تهدید چاقو و قمه، سه مرد که یکی از آنها چهل‌وپنج ساله است را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.
چند روز پیش بود که در پی انتشار تصاویر مختلف در فضای مجازی این تبهکار تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفت. در این کلیپ نشان می‌داد که جوانی حدودا سی ساله هنگام استراحت‌کردن افراد در فضاهای سبز شهر تهران اقدام به آتش‌زدن آنها می‌کند. برای همین موضوع با دستور سردار حسین رحیمی، رئیس‌پلیس پایتخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس‌های تخصصی قرار گرفت.
همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی، تماس‌های متعددی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و همچنین پیام‌گذاری در فضای مجازی از سوی تعداد زیادی از شهروندان تهرانی انجام شد که طی آن یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف معرفی شد و مردم درخواست دستگیری سریع این فرد را از پلیس داشتند.
با شناسایی «مهدی» سی‌وسه ساله به ‌عنوان فرد آتش‌افروز، متهم توسط تیم عملیاتی پلیس پیشگیری در مخفیگاهش دستگیر شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در همان تحقیقات اولیه، دو همراه مهدی که او را در ارتکاب جرایمش همراهی کرده بودند هم به نام‌های اکبر متولد 1376 و محمود  متولد 1379 شناسایی و دستگیر شدند.
بررسی سوابق مهدی نشان داد که وی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه قدرت‌نمایی و آزار و اذیت به‌ویژه آزار و اذیت جنسی است که پیش از این بارها دستگیر و روانه زندان شده است. بررسی پرونده جرایم این متهم حکایت از آن داشت که وی نخستین‌بار در تهران‌، در سال 85 به اتهام ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده بود و در ادامه مجددا در همان ‌سال 85 به اتهام «ضرب و جرح عمدی» ، ‌سال 86 به اتهام «سرقت»، ‌سال 87 به اتهام «تخریب و قدرت‌نمایی با چاقو و ورود به عنف به منزل»، ‌سال 79 به اتهام «سرقت مقرون به آزار و اذیت»، ‌سال 89 به اتهام «جرح عمدی»، ‌سال 1395 به اتهام «سرقت مقرون به آزار»، ‌سال 96 به اتهام «ضرب و جرح و سرقت مقرون به آزار» روانه زندان شده بود و نهایتا آخرین‌بار به اتهام «تخریب عمومی و اخلال در نظم و آرامش عمومی» دستگیر و روانه زندان شده است.
متهم در بازجویی‌های نخست درباره انگیزه خود از این اقدام عجیب به پلیس چنین گفت: «فقط برای تفریح و خوشگذرانی این کار را انجام می‌دادم. دوستم از کارهایم فیلم می‌گرفت تا بعدا تماشا کنیم و بخندیم. من مردم را جوری آتش نمی‌زدم که صدمه زیادی ببینند. می‌دانستم همان لحظه خاموش می‌شود؛ این کار را می‌کردم تا کمی تفریح کنیم اما نمی‌دانم چه شد که این فیلم منتشر شد. گویا یکی از دوستانم با من دشمنی کرد و برای انتقام این فیلم‌ها را پخش کرد؛ وگرنه فکرش را هم نمی‌کردم که دستگیر شوم.»
در ادامه با آغاز تحقیقات از متهم و انتشار خبر اولیه دستگیری این شرور، یکی از شهروندان با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از متهم شکایت کرد و گفت که مهدی به قصد قدرت‌نمایی و انتقام‌گیری او را به همراه دو نفر دیگر به بیابان‌های اتوبان تهران‌–‌قم منتقل کرده و در آن‌جا با تهدید چاقو آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. شاکی پرونده اخیر در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «مهدی در زمان آزار و اذیت اقدام به فیلمبرداری و تصاویر آن را بین تعدادی از افراد محل منتشر کرده بود.»
سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران، درباره این پرونده گفت: «متهم با قرار قانونی صادره از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 33 تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.»


تعداد بازدید :  533