شماره ۱۵۶۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
از اینستاگرام چه خبر؟

حسام حیدری طنزنویس

فضای اینستاگرام در این هفته آرام و بی‌حاشیه بود و همگان در سکوت به مراسم آیینی روزانه خود یعنی گذاشتن استوری از جلد کتاب در کنار فنجان قهوه، منتشرکردن عکس‌های آتلیه‌ای خود با کپشن‌های ادبی و فحش‌نوشتن زیر پیج سلبریتی‌ها با اکانت‌های فیک ادامه دادند.
روز دانشجو با وجود اهمیتش بازتاب زیادی در بین اهالی اینستاگرام نداشت و جز چند پیج که با انتشار ویدیو‌هایی با عنوان «اوه نگاه کن ببین اون دانشجوئه تو دانشگاه داره چیکار می‌کنه» و «وای وای باورم نمی‌شه تو دانشگاه این کارو کرد» (که آن هم بعد از بازکردن می‌دیدی دختره فقط داشته تو سلف دانشگاه ساندویچ می‌خورده و هیچ کار عجیبی نکرده بوده) یاد این روز را گرامی داشتند و غیر از این کسی چیزی در این رابطه ننوشت. البته در دانشگاه‌ها هم اتفاق خاصی نیفتاد و مراسم استندآپ‌کمدی برندگان خنداننده‌شو با اجرای عموپورنگ و خاله سارا با نظم و برنامه‌ریزی دقیقی برگزار و از حاضران با شربت و شیرینی پذیرایی شد.
ولی رصد‌های میدانی نشان می‌دهد که همه فعالان حوزه اینستاگرام از الان در حال آماده‌سازی خودشان برای هفته آینده و شب مهم یلدا هستند تا با عکس‌های لاکچری خود از سفره یلدا و انار دون‌شده و سیب قرمز جماعتی را زخم کرده و جراحت‌های شدید موضعی ایجاد کنند. در همین رابطه چند شوهر عمه با کوک‌کردن آلارم گوشی‌های خود برای روز آخر سال، خود را برای نوشتن شوخی بامزه: «خب حالا برید جوجه‌هاتون رو بشمرید» آماده می‌کنند و زیرزیرکی از دست بامزگی‌های خود
ریسه می‌روند.
نگارش شعر «دو قدم مانده که پاییز به یغما برود، این همه رنگ قشنگ از کف دنیا برود» نیز در ابعاد و رنگ‌های مختلف ادامه دارد. همچنین امسال قرار است از شاعر این بیت تقدیر شده و به او لقب «شاعری که اگه این شعر رو نگفته بود، ما تو آخر پاییز تو اینستاگرام چه خاکی تو سرمون می‌ریختیم» داده شود که لقب مهم و بزرگی است.
از طرف دیگر تولید پوسترهای «شب یلدا، وای‌فای قطعه» نیز ادامه دارد و به نظر می‌رسد امسال تعداد افراد بیشتری با نصایح ارزشمندشان ما را به استفاده‌نکردن از گوشی تلفن همراه در شب یلدا دعوت کنند.
تنها خطری که ممکن است حاضران در اینستاگرام را تهدید کند، شیفت سریع از یلدا به کریسمس و از «آریایی خون پاک دارِ چند هزارساله» به «ناف فرانسه زاده شده رفیق فاب بابانوئل» است که ممکن است باعث پاره‌کردن تسمه تایم و جراحات عمیق شود که البته مسأله مهمی هم نیست و با تمهیداتی که اندیشیده شده، حاضران در اینستاگرام این پیچ تاریخی را هم با سرعت و دقت طی خواهند کرد.


تعداد بازدید :  372