شماره ۱۵۶۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
عذرخواهی رسمی از خانواده دختری که در اوکلند کشته شد
نیوزیلند شرمگین است

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند روز گذشته در یک سخنرانی احساسی از خانواده دختری انگلیسی که اخیرا در نیوزیلند کشته شده، عذرخواهی کرد. آردرن با پذیرش مسئولیت کامل این جنایت گفت: «نیوزیلند در این خصوص شرمگین است».
گریس میلان، تبعه جوان انگلیسی که برای سفر توریستی به نیوزیلند سفر کرده بود، بعد از مدتی ناپدید شد. درنهایت جست‌وجو برای یافتن او به جسدش ختم شد که در یک بوته‌زار در جنوب اوکلند قرار داده شده بود. جاسیندا آردرن درحالی ‌که بغض کرده و تقریبا به گریه افتاده بود، گفت: «ما به‌عنوان کشوری که این اتفاق ناگوار در آن رخ داده، احساس شرم می‌کنیم. ما کشوری هستیم که به میهمان‌نوازی معروف هستیم. من همین‌جا از طرف تمامی مردم کشورم از خانواده گریس عذرخواهی می‌کنم و به آنها می‌گویم که امنیت دختر شما در نیوزیلند باید حفظ می‌شد که این‌گونه نشد و من در این خصوص خیلی متأسف هستم».
سخنان آردرن بعد از آن بود که نخستین جلسه دادگاه مردی که متهم به قتل میلان است، برگزار شد. بسیاری از رسانه‌های انگلیسی از سخنان صادقانه جاسیندا آردرن استقبال کردند. گریس میلان که به مدت یک‌سال بود بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به جهانگردی روی آورده بود، بعد از سفرش به پرو وارد نیوزیلند شده و تقریبا تا روز ناپدیدشدنش با خانواده‌اش در انگلیس در تماس بود. مراسمی در نیوزیلند برای ادای احترام به گریس برگزار شد. این مراسم در همان مکانی که جسدش پیدا شده بود، برگزار شده و تعداد زیادی از مردم نیوزیلند در این مراسم شرکت کردند. برخی دیگر از مردم نیوزیلند نیز در شبکه‌های اجتماعی با راه انداختن هشتگ‌هایی به گریس میلان ادای احترام کردند.

 


تعداد بازدید :  356