شماره ۱۵۶۷ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# شفافیت_منتظریم # شوخی_های_جنسی

پیگیری رسانه‌های کاغذی و مجازی سینمایی برای وعده‌هایی که حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در اولین روزهای جلوس پشت میز این سازمان مبنی بر تحقق شفافیت در شئون مختلف سینما  داد، بحث‌های بی‌پایانی را در شبکه‌های مجازی موجب شده است. حسین انتظامی که اخیرا در توییتر درباره استمرار شفافیت در سینما گفته بود، حالا با این پرسش‌ها مواجه است که چه زمانی درباره شوراهای مختلف آشکار و نهان در حوزه سینما شفاف‌سازی خواهد کرد. رسانه‌ها و کارشناسان حالا با این درخواست که «همه شوراهای تصمیم‌گیری باید به ‌صورت رسمی معرفی شوند و مصوبات آنها به صورت کامل رسانه‌ای شود» بحث‌های پرشوری را در فضای مجازی کلید زده‌اند.  انتظامی گفته بود: «برای تحقق شفافیت باید همه ضوابط به ‌صورت روشن منتشر شده باشد تا برای همه افراد جامعه دسترسی به آن ممکن باشد. مجوزهای صادرشده در بخش‌های مختلف هم باید اطلاع‌رسانی شود تا همه بدانند درهمین لحظه شورای پروانه نمایش به کدام فیلم پروانه داده است. شفافیت تمام این شئون را شامل می‌شود و اگر این امر به‌طور کامل محقق شود، بسیاری از ابهامات مرتفع خواهد شد.»

بحث چند روز اخیر یک برنامه سینمایی تلویزیون مبنی بر این‌که «چرا شوخی‌های جنسی در سینما بیشتر می‌فروشد؟ نیز در فضای مجازی پرمخاطب بوده و نظرات تندوتیزی را به وجود آورده است.
این روزها رسانه‌های مجازی از قول علی عطشانی نوشته‌اند که «می‌شود فیلمی ساخت و در آن شوخی جنسی نکرد و اسباب خجالت کسانی که با فرزندانشان به سینما می‌روند، نشد. چرا هرچه شوخی جنسی در فیلم‌ها بیشتر می‌شود، فروشش بالاتر می‌رود؟» حالا این گفته‌ها دستمایه شوخی و متلک قرار گرفته که منظور علی عطشانی چه فیلمی است و اصلا آیا این فیلمساز فیلمی ساخته که مردم دیده باشند؛ فارغ از این‌که خجالت کشیده
باشند یا نه! اما خود پرسش مطرح‌شده هم بحث‌انگیز بوده و کاربران به پرسش «چرا شوخی‌های جنسی در سینما بیشتر می‌فروشد؟» پاسخ داده‌اند.


تعداد بازدید :  313