شماره ۱۵۶۸ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
توسط زوج دانمارکی در قاهره صورت گرفت
انجام عمل خلاف عفت عمومی روی اهرام مصر

مقام‌های مصری تحقیقات درباره تصاویری از یک زوج دانمارکی را آغاز کرده‌اند که آنها را درحال انجام رفتاری غیراخلاقی روی یکی از اهرام مصر نشان می‌دهد. یکی از این دونفر آنداراس وید، عکاس دانمارکی است که ویدیوی مربوط به این ماجرا را روی یوتیوب منتشر کرده است. او گفته؛ «قبل از آن‌که از هرم بزرگ جیزه بالا بروند، چندساعتی در آن اطراف سر و گوش آب داده‌اند تا زمان مناسب را برای فرار از ماموران و بالارفتن از این هرم پیدا کنند.»
به گفته وید، این صحنه‌ها ماه گذشته میلادی ضبط شده است. گردشگران در مصر اجازه بالارفتن از اهرام مصر را ندارند، چه رسد به برهنه‌شدن روی تنها بازمانده از عجایب هفتگانه جهان باستان. به همین دلیل جنجالی‌شدن این ویدیو در مصر و آغاز تحقیقات درباره آن چندان غیرمنتظره نبوده است. این ویدیو که در شب فیلمبرداری شده، زوجی را نشان می‌دهد که از هرم بزرگ جیزه بالا می‌روند و سپس اقدام به درآوردن لباس‌های خود می‌کنند. بسیاری در مصر از رفتار این زوج در یکی از مشهورترین اماکن توریستی مصر خشمگین شده‌اند.
وید نخستین کسی نیست که برخلاف عرف رایج در مصر عمل می‌کند. در‌ سال ۲۰۱۶ میلادی نیز دو نوجوان آلمانی به اتهام بالارفتن از اهرام ثلاثه دستگیر شدند، البته عکاس دانمارکی هنوز بازداشت نشده ولی مطابق قانون مصر هر فردی که رفتاری خلاف عفت عمومی انجام دهد، به حداقل یک‌سال حبس و جریمه نقدی محکوم می‌شود. در رخدادی مشابه رانیا یوسف، هنرپیشه زن مصری پس از آن‌که لباس او در جریان حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره تحریک‌کننده تشخیص داده شد، به ۵‌سال زندان محکوم شد. البته مقام‌های قضائی مصر اعلام کردند که پس از عذرخواهی عمومی این بازیگر، در مجازات او تخفیف قایل شده‌اند.

 


تعداد بازدید :  423