شماره ۱۵۶۸ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
چشم انداز توزیع برق آینده در پارک فن آوری ها ی نوین صنعت توزیع برق

اصفهان-بهمن راعی
همه ی ما قبض برق را می دهیم این مبلغ در واقع هزینه ی مستقیم سوخت های فسیلی است که از جیب می پردازیم. اما این تمام هزینه ای نیست که ما به صورت فردی یا جامعه ای برای سوخت های فسیلی می پردازیم. هزینه های دیگری نیز وجود دارد به عنوان هزینه های پنهان سوخت های فسیلی شناخته می شوند. این هزینه اثراتی جدی بر محیط زیست و سلامت ما دارد.  فرایند استخراج می تواند باعث آلودگی هوا و آب شود و به جوامع محلی آسیب برساند. درک این اثرات بر ارزیابی هزینه های واقعی سوخت های فسیلی و انتخاب ما از انرژی مورد استفاده تاثیر زیادی دارد  و تخریب زیست گاه های بومی حیوانات را موجب  می شوندو جوامع ناگزیر باید به سوی تبدیل انرژی های خود و تشویق سیاست ها و شیوه های استفاده از انرژی پاک حرکت کنند.  امروزه به واقع در شرکت هایی که خدمات فسیلی از جمله شرکت گاز یا شرکت های تولید برق صورت می گیرد و باید به سمت مدیریت انرژی حرکت کنیم  و اکوسیستم و هوای پاک را در برنامه ها و اهداف خود قراردهیم و فرایندهای صحیحی را شکل دهیم.
در این راستا شرکت توزیع برق اصفهان با ایجاد پارک فن آوری های نوین صنعت توزیع برق توانسته ساختار مناسبی را برای انرژی پاک محقق نماید و در کنار آن به آموزش های کارگاهی شناخت  تاسیسات و تجهیزات مختلف بپردازد .
مهندس غلامرضا نوری رییس پارک فن آوری های نوین صنعت  توزیع برق گفت:پارک فن آوری های نوین با  ساختار شبکه توزیع متناسب با محیط انجام گرفته است  و این ساختار میکروگریدی در قالب اتوماسیون شبکه فراهم گردیده است.  

 


تعداد بازدید :  230