شماره ۱۵۶۸ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
گپی با معاون داوطلبان كهگيلويه و بويراحمد
اعزام 28 کاروان سلامت به مناطق محروم

جمعيت هلال‌احمر استان كهگيلويه و بويراحمد به پشتوانه حضور فعال و دلسوزانه داوطلبان اين استان، خدمات بسياري به روستاييان مناطق محروم و خانوارهاي نيازمند استان ارایه مي‌كند. در ادامه با مهدی نويدي، معاون داوطلبان كهگيلويه و بويراحمد درباره مشاركت اعضاي داوطلب هلال‌احمر اين استان در پروژه‌هاي مختلف گفت‌وگو كرده‌ايم.
چه تعداد نيروي داوطلب دارید؟
3617 داوطلب فعال در استان داريم كه در 4 گروه هدايت، حمايت، مشاركت و مهارت خدمات‌رساني مي‌كنند.
فعال‌ترين گروه داوطلبي هلال‌احمر استان كدام است؟
علاوه بر گروه مشاركت كه از مجموع 3617 عضو داوطلب استان، 1512 عضو را به خود اختصاص داده و اين داوطلبان در برنامه‌هایي چون جمع‌آوري كمك‌ها و... مشاركت مي‌كنند، با توجه به وجود مناطق محروم در استان، داوطلبان ديگر گروه‌ها نيز حضور فعالي در خدمات‌رساني به مردم مناطق محروم دارند. به‌عنوان مثال در بحث كاروان‌هاي سلامت تنها در 7 ماه امسال 13 كاروان سلامت برگزار كرديم كه اين آمار در كل سال گذشته 23 مورد بوده است. بر اساس برنامه‌ريزي‌ها تا پايان سال 15 كاروان سلامت ديگر نيز به مناطق محروم اعزام خواهند شد كه در نهايت رشد اين آمار نسبت به سال گذشته بيانگر جذب و مشاركت بيشتر داوطلبان است.
با توجه به نياز استان و افزايش آمار كاروان‌هاي سلامت، پزشكان و پرستاران داوطلب چگونه جذب شده‌اند؟
امسال براساس طرح مشاركت اجتماعي ايرانيان كه از سوي جمعيت هلال‌احمر ابلاغ شده است، دعوتنامه‌هايي به درمانگاه‌ها، بيمارستان‌ها و مراكز درماني ارسال شده و در اين مدت محدود، بيش از 25 پزشك، پرستار و پيراپزشك ديگر نيز به جمع داوطلبان استان پيوسته‌اند. اين مسأله امكان ارایه خدمات درماني مناسبت‌تر به مناطق محروم را در قالب كاروان‌هاي سلامتي كه
معيشت محور نيز هستند بيشتر مي‌كند.
در خصوص جمع‌آوري و ارسال كمك‌هاي معيشتي و بسته‌هاي حمايتي توسط داوطلبان چه خدماتي به مناطق محروم ارایه شده است؟
در 7 ماه امسال 1143 بسته حمايتي تنها در قالب كاروان‌هاي سلامت در مناطق محروم توزيع شده است. اما اين آمار با در نظر گرفتن طرح‌هاي مختلف به 4413 بسته حمايتي در 7 ماه امسال مي‌رسد كه با مشاركت خيران، داوطلبان و... تهيه و توزيع شده است.


تعداد بازدید :  310