شماره ۱۵۶۸ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
تریبون

 از حواشی و حوادث  دلسرد نشوید
حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر خطاب به امدادگران گفت: «همچون گذشته بدون توجه به حواشی و حوادث دلسرد‌کننده فعالیت کنید و بدانید که با خدا معامله می‌کنید. جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک سازمان داوطلب‌محور، با حضور موثر و حیاتی داوطلبان، جوانان و امدادگران، همواره در حوادث گوناگون، با روحیه ایثار و فداکاری خود به‌عنوان نخستین مجموعه خدمت‌رسان، به ارایه کمک به آسیب‌دیدگان پرداخته است .تلاش‌های بی‌منت امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر قابل تقدیر است.»

وای اگر قدرت سیاسی بر قدرت اجتماعی حاکم شود
عماد افروغ، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی گفت: «دانشجویان به عرصه قدرت اجتماعی تعلق دارند، درحالی‌که قدرت اجتماعی به شیوه‌هایی تضعیف‌شده، بار دیگر باید جنبش دانشجویی کشور به صورت فردی و گروهی فعال شود. هر قدرت سیاسی که شکل می‌گیرد، برای خود موضوعیت می‌یابد و یادش می‌رود که ابزار بوده است. قدرت اجتماعی باید همواره ناظر بر قدرت سیاسی باشد. دانشجو به قدرت اجتماعی تعلق دارد. دانشگاه و اساتید دارای قدرت اجتماعی و سیاسی میانی است. وای اگر قدرت سیاسی بر قدرت اجتماعی حاکم شود. بهترین حالت عموم و خصوص مطلق است که قدرت اجتماعی، قدرت سیاسی را دربرگیرد. یا حالت خوب دیگر عموم و خصوص من وجه که براساس واقعیت است.»

گلایه پلیس از مدیریت شهری تهران درباره تصمیمات یک‌سویه با بار ترافیکی
سردار محمد رضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی‌ ورانندگی تهران بزرگ‌ گفت: «ما با هیچ تصمیمی در شهر مخالف نیستیم، اما برخی از موضوعات مانند ترافیک موضوعی چند‌جانبه است و چند سازمان و نهاد در این رابطه مسئول هستند. درخصوص ترافیک هر تصمیمی گرفته شود و هر اتفاقی بخواهد بیفتد، باید هم شهرداری به عنوان متولی تهیه زیرساخت و هم پلیس به‌عنوان مدیریت ترافیک در این تصمیمات نقش داشته باشند. اگر پلیس با برخی تصمیمات در حوزه ترافیک مخالفت می‌کند، به دلیل این است که روال آن طی نمی‌شود. هر گونه تغییر در این حوزه‌ها باید به‌طور قانونی در شورای ترافیک مطرح و در آن‌جا با حضور کارشناسان و پلیس بحث و تبادل‌نظر شود و بعد از این‌که تصمیم گرفته شد، آن اقدام یا تغییرات
 انجام شود.»


تعداد بازدید :  340