شماره ۱۵۶۹ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ آذر
صفحه را ببند
یکه‌تازی انیمیشن‌ها

هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران‌شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش، اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته هم سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود که رالف اینترنت را خراب می‌کند «Ralph 2; Breaks the Internet» توانست صدر گیشه فروش فیلم‌های جهان را در اختیار داشته باشد؛ همچنین دیگر فیلم‌های سینمایی به ترتیب در جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌اند. فیلم حماسه کولی نمایش قدرت و شکوه گروه موسیقی Queen  و خواننده ماهرشان فردی مرکوری «Freddie Mercury»  است که تلاش‌های بسیاری کرد تا به یکی از ماهرترین و دوست‌داشتنی‌ترین افراد موسیقی در دنیا تبدیل شود. این فیلم در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته است. «حماسه کولی» داستان به شهرت‌رسیدن گروه از طریق موسیقی‌های زیبای‌شان، صحبت‌های فردی مرکوری و نیز به هم‌ پیوستن افسانه‌ای‌شان در شب کنسرت Live Aid است که مرکوری با وجود دست‌و‌پنجه نرم‌کردن با بیماری خطرناک سرطان به روی صحنه آمد تا یکی از بزرگترین اجراهای تاریخ موسیقی راک را به نمایش بگذارد. فیلم بر نمایش وضع این گروه و روابط صمیمی‌شان تمرکز دارد که بیشتر از اعضای یک گروه با هم دوست بودند و مانند خانواده‌ای در کنار یکدیگر به ساخت موسیقی می‌پرداختند. در ادامه آخرین وضع فروش فیلم‌ها آورده شده است:   

رالف اینترنت را خراب می‌کند
«رالف خرابکار» عنوان انیمیشنی از والت دیزنی بود که در ‌سال 2011 میهمان پرده سینماها شد و توانست جمع کثیری از گیمرها به‌خصوص افرادی که بازی‌های کلاسیک و قدیمی را بیشتر دوست دارند، به سمت خود جلب کند. رالف خرابکار با وجود ایرادات ریز و درشتی که داشت با انبوه صحنه‌های جذاب نوستالژیک و ادای دین‌ به بازی‌های مختلف، توانست با اقبال عمومی مواجه شود. ساخت قسمت دوم این انیمیشن با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه و رشد اینترنت در این سال‌ها صورت گرفته است و رالف این‌بار به دنیای وب سر می‌زند و به سراغ شخصیت‌ها و بازی‌های محبوب عصر جدید می‌رود.
در این انیمیشن که در هفته گذشته با فروش 16/1 در صدر فروش هفتگی جای گرفت، سارا سیلورمن، جان سی رایلی و گل گدوت صداپیشگی شخصیت‌های اصلی آن را برعهده داشته‌اند.

گرینچ
انیمیشن گرینچ (Grinch) اقتباس جدیدی است از کتابی که کودکان موقع کریسمس آن را می‌خوانند و در آن بیشتر به ارزش دوستی و در کنار هم بودن پی‌ می‌برند. دکتر سئوس، نویسنده بسیار معروف آمریکایی است و در طول دوران حیات خویش بیش از 50 کتاب برای کودکان نوشته است.
نخستین نشانه‌ای که ‌هالیوود آن را هدف گرفت، کاراکتر گرینچ بود؛ یک موجود سبزرنگ پشمالو که در ‌سال 1957 در یکی از کتاب‌های دکتر سئوس متولد شده بود و در‌سال 2000، استودیو یونیورسال فیلمی با شرکت جیم‌کری از روی این کاراکتر ساخت. از نقاط قوت این فیلم می‌توان به بندیکت کامبربچ، صداپیشه شخصیت گرینچ اشاره کرد که به زیبایی روی این شخصیت جذاب نشسته است. این انیمیشن همانند هفته‌های گذشته اکران خود که در بالای جدول فروش هفتگی قرار داشت، در این هفته نیز با فروش 15/1‌میلیون دلاری در رتبه دوم جدول قرار گرفت.

کرید 2
جدیدترین مجموعه از دنباله فیلم‌های راکی که سیلوستر استالونه حالا دیگر نقش مربی را در آنها ایفا می‌کند توسط استیون کیپل جونیور کارگردانی شده است. فیلمنامه کرید2 نیز برعهده چئو هوداری کوکر، سازنده سریال لوک کیج بوده است که سیلوستر استالونه طرح اولیه آن را به نگارش درآورده است.
قسمت اول فیلم (Creed) که در‌سال 2015 اکران شده بود، توانست با بودجه‌ ساخت ۳۵‌میلیون دلاری چیزی نزدیک به 174‌میلیون دلار در گیشه فروش کند.
این فیلم جزو پرفروش‌ترین سری مجموعه‌های راکی به شمار می‌رود که توانسته پرچمدار مجموعه مبارزه‌های راکی شود. کرید 2 در هفته گذشته هم که هفته سوم اکران خود را پشت سر می‌گذاشت، توانست با فروش 10/3‌میلیون دلاری جایگاه سوم جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دهد.

جانوران شگفت‌انگیز
شخصیت محبوب هری پاتر در یک برهه زمانی در سینما توانست جهان را به تسخیر خود دربیاورد و نویسنده‌اش یعنی جی.کی رولینگ را به یک میلیاردر تبدیل کند. بعد از تمام شدن هفت کتاب هری پاتر، رولینگ داستان‌های فرعی از این دنیای جادویی به رشته تحریر درآورد و درنهایت با نوشتن نمایشنامه‌ای با نام فرزند نفرین‌شده نشان داد که سخت می‌تواند از دنیای هری پاتر خداحافظی کند. سری فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز هم در ادامه عشق و علاقه او و هواداران به همین دنیا ساخته شده‌ است و فیلم «جانوارن شگفت‌انگیز؛ جنایات گریندل والد» آخرین مخلوق رولینگ از جهان سحرآمیزش به شمار می‌رود. دیوید یتس همانند فصل‌های گذشته مجموعه هری پارتر، کارگردانی اثر را برعهده داشته و همکاری او بار دیگر با جی.‌کی‌.‌رولینگ نتیجه مناسبی به همراه داشته است. این فیلم همچنان در هفته چهارم خود با فروش 6/8‌میلیون دلاری در رتبه چهارم قرار گرفت.


تعداد بازدید :  541