شماره ۱۵۶۹ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ آذر
صفحه را ببند
چند خبر الکی

حسام حیدری طنزنویس

خبرها زیاد است ولی خبری که بشود این‌جا نقل کرد کم. خبری که بشود باهاش شوخی کرد کمتر. از بین خبرهای بیخود و آبکی یکی این که تیم «جیم» تهران با 201 امتیاز توانسته قهرمان مسابقات مناظره دانشجویی شود و نشان خواجه نصیرالدین طوسی را کسب کند. جدا از این‌که تیم جیم تهران کلا چی هست؟ و چی شد که اسمش را جیم گذاشتند؛ سوال اصلی این است که مسابقات مناظره چطوری برگزار می‌شود؟ یعنی دو نفر از دو تا تیم با دوبنده آبی و قرمز می‌نشینند روبه‌روی هم و با سوت مرتضی حیدری شروع می‌کنند به هم فحش‌دادن و هر کس که زودتر توانست این کار را بکند، امتیاز آن قسمت را می‌گیرد و می‌رود مرحله بعد؟ بعد چیکارِ خواجه نصیرالدین طوسی بیچاره دارید؟ ما خودمان این همه اساتید مناظره داریم که با تاکتیک «من از شما می‌پرسم ...» همه سوالات را به سوال جدید تبدیل کرده و دوباره از خودتان می‌پرسند. خب نشان همین‌ها را درست کنید. بعد آن 200 امتیاز هیچی. آن یک امتیاز آخر سر چی بوده؟ فکر کنم کاپیتان تیم «جیم» تو ثانیه‌های آخر با یک «بگم بگم» تند و سریع حریف را به پل برده و توانسته یک امتیاز را بگیرد و تیم را قهرمان کند. واقعا دمتان گرم که با این مسابقات دل دانشجوها را شاد می‌کنید.
خبر دیگر این‌که صداوسیما قصد دارد همایش «اخلاق و رسانه» برگزار کند؛ یعنی رسانه خوش‌اخلاق فقط تلویزیون. صبح که از خواب بیدار می‌شود، می‌رود دستشویی مثل آقاها صورتش را می‌شورد و می‌آید شروع می‌کند از اعتراضات فرانسه و آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا برنامه پخش می‌کند. غروب هم ناهار را خورده نخورده یک فورت چای می‌کشد بالا و می‌زند تو کار کنکور و آموزش تست‌زنی؛ یعنی یک جور مودب و سربه‌زیر است که اصلا آدم دلش برایش می‌سوزد. به نظرم برای تقدیر از تلویزیون هم که شده یک ردیف بودجه خوب برای همین همایش «اخلاق و رسانه» برای صداوسیما منظور کنیم. اصلا از ‌سال بعد همایش را بین‌المللی کنید که چهارتا میهمان هم از این طرف و آن طرف بیاید؛ هم بیشتر خوش می‌گذرد و هم بودجه‌اش به دلار محاسبه می‌شود.
خبر بعدی این‌که «ساقه طلایی» هم رفت تو خط قرمزها. مدیرعامل شرکت مینو گفته که از این به بعد با هر کس که در مورد ساقه طلایی سیاه‌نمایی کند، برخورد می‌کند. آقا ساقه طلایی قوت غالب ماست. سیاه‌نمایی چرا؟ با این قیمت‌ها ما دو وعده در روز ساقه طلایی می‌خوریم و یک وعده دیگر هم رنگارنگ. اتفاقا اگر از اول به ساقه طلایی بها می‌دادیم امروز با این مشکلات کم‌آبی مواجه نبودیم. ساقه طلایی را روی زمین بمالید، تا حوالی هسته زمین اگر یک قطره آب باشد، می‌کشد و جذب می‌کند؛ یعنی محققان به جای حفر چاه از همین روش ساقه طلایی درمانی استفاده می‌کردند تا الان مشکل آب حل شده بود. ساقه طلایی همه جایش سفید است اصلا هیچ چیزی ندارد که بخواهیم سیاه‌نمایی‌اش کنیم. به جان خودم.


تعداد بازدید :  509