شماره ۱۵۶۹ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ آذر
صفحه را ببند
رئیس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول خبر داد؛
صدور بیش از 35 مجوز نوسازی و بهره برداری استفاده دو منظوره از چاه‌های کشاورزی

محمدعلی شربتدار:گلستان|  به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان رحمت محمدی با اعلام این خبر بیان داشت: از محل طرح های اقتصاد مقاومتی تعداد 40 نفر از مالکین چاه های کشاورزی جهت دریافت مجوز احداث استخر خرد دو منظوره پرورش ماهی از سوی این اداره به سازمان نظام مهندسی کشاورزی گلستان معرفی گردیده که 39 نفر موفق به دریافت مجوز نوسازی و بهره برداری شدند.
وی با اشاره به استفاده از استخرهای جدید زینکالیوم با عمر طولانی و امکان جابه‌جایی در این شهرستان بیان داشت: از مزایای این استخرها می توان به مدیریت آسان تر، حفظ اراضی کشاورزی و مدیریت بهینه آب اشاره کرد که علاوه بر افزایش درآمد خانوار روستایی و تثبیت شغل فرصت مناسبی جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان در روستاها خواهد بود.
رئیس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول در پایان گفت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای 3000 حلقه چاه مجاز است، چنانچه در کنار هر چاه و زمین کشاورزی یک حوضچه دو منظوره آب کشاورزی و پرورش ماهی در فصل زراعی به این امر هدایت شوند، بستر مناسبی جهت اشتغالزایی و افزایش درآمد در این منطقه ایجاد خواهد شد.
گفتنی است در حال حاضر از 39 پروانه صادر شده در این شهرستان تعداد 24 استخر آماده بهره برداری است که برای  39 نفر به طور مستقیم اشتغال زایی شده است.

 


تعداد بازدید :  236